13.5 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăInternaționalCNA ia în calcul interzicerea de la difuzare a clipurilor TV de...

CNA ia în calcul interzicerea de la difuzare a clipurilor TV de promovare a ţigărilor electronice

CNA a analizat, marţi, mai multe programe de teleshopping care promovează ţigări electronice, membrii Consiliului considerând fie că aceste clipuri nu pot fi difuzate pe posturile TV, fie că ele ar putea fi difuzate după ora 22.00, însă o decizie finală în acest sens va fi luată săptămâna viitoare, potrivit Mediafax.

Potrivit raportului de monitorizare al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), programe de teleshopping pentru ţigările electronice Clever Smoke şi Smoketronic au fost difuzate pe Antena 1, OTV, Prima TV, Kanal D, TVR 2, Acasă TV şi B1 TV.

Materialele de promovare a ţigărilor electronice difuzate au avut o durată cuprinsă între peste 4 minute şi aproximativ 15 minute.

Membrii CNA au fost de părere că, în forma difuzată de televiziuni, aceste clipuri de promovare încalcă legislaţia audiovizualului. Însă, membrii CNA nu au căzut de acord dacă aceste programe de teleshopping trebuie interzise de la difuzarea pe TV sau trebuie difuzate doar după ora 22.00.

Cristina Trepcea, membru al CNA, a fost foarte tranşantă, spunând că difuzarea pe TV a acestor spoturi trebuie interzisă. “Spotul face reclamă la fumat”, a spus Cristina Trepcea.

O poziţie similară a avut şi Narcisa Iorga, un alt membru al Consiliului. “Chiar dacă face publicitate la ţigara electronică, gestul este acelaşi”, a spus Iorga. Ea a mai spus că Legea audiovizualului prevede că publicitatea la ţigări este interzisă, legislaţia audiovizualului nefăcând distincţie între ţigările obişnuite şi ţigările electronice.

Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului, a spus că nu se merge din start pe ideea că nu se poate face reclamă unor astfel de produse – ţigările electronice -, însă contează modul în care se face acest lucru şi când se difuzează astfel de clipuri de promovare.

El a precizat că modul în care sunt realizate aceste programe de teleshopping – prezentându-se în paralel oameni care fumează ţigări obişnuite şi oameni care folosesc ţigările electronice – produc confuzie în rândul copiilor care le pot vedea, întrucât aceste clipuri sunt difuzate pe parcursul întregii zile.

“Un copil de 7 ani nu poate discerne între cele două tipuri de ţigări”, a spus Răsvan Popescu, precizând că aceste clipuri încalcă şi legislaţia privind protecţia minorilor.

Potrivit articolului 29, alineatul 5 din Legea audiovizualului “5) Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse pe bază de tutun este interzisă”.

Totodată, articolul 15, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual prevede că “Este interzisă difuzarea în intervalul orar 6.00 – 20.00 de programe audiovizuale de studio sau realizate în direct în care se fumează, se consumă băuturi alcoolice ori se prezintă acte de comportament obscen”.

CNA va lua o decizie în cazul programelor de teleshopping care promovează ţigări electronice în şedinţa următoare, care se va desfăşura săptămâna viitoare. Până atunci, CNA a solicitat şi un punct de vedere oficial de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) cu privire la aceste materiale de promovare.

Cele mai citite

Vasile Bănescu (BOR): “Victoria lui Nemo (Nimeni), zdrobitoare asupra firescului și insultătoare la adresa Muzicii”

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortdoxe Române (BOR), Vasile Bănescu, comentează în termeni duri finala concursului Eurovision, susținând că ea a reprezentat "Victoria lui...

Secta Nicușor Dan e bântuită de sindromul cartofului de pe canapea

Cel mai recent sondaj de opinie din București, realizat de Sociopol, arată o constantă a ultimelor cercetări sociale: Nicușor Dan se menține la cota...

PNL îl trimite înapoi la Brașov pe ministrul Veștea

Conducerea PNL l-a desemnat pe Adrian Veștea, actualul ministru al Dezvoltării, drept candidat la funcția de președinte al Consiliului Județean Brașov. Veștea va fi candidatul...
Ultima oră
Pe aceeași temă