În luna septembrie va intra pe marile ecrane un nou film românesc bazat pe o piesă de succes – „Acasă la tata“ – scrisă de Mimi Brănescu și pusă în scenă la mai multe teatre din țară, cea mai cunoscută versiune fiind cea de la Teatrul Act, avându-l cap de afiș pe Marcel Iureș.
Ecranizarea piesei a fost făcută chiar de autor, Mimi Brănescu semnând scenariul filmului al cărui regizor este Andrei Cohn, aflat la primul lungmetraj. Filmul a putut fi văzut în avanpremieră în luna mai, când a rulat în deschiderea celei de-a 19-a ediţii a Festivalului Filmului European.
Filmul spune povestea lui Robert, un tânăr scriitor din București care trece printr-o criză și se întoarce, pentru o zi, în satul natal, la tatăl lui rămas văduv. Ajuns acasă,își găsește tatăl cu o femeie, spre disperarea tânărului care nu trecuse peste moartea mamei, își reîntâlneşte prietenul cel mai bun din copilărie, acum însurat şi tată de familie, şi iubita din adolescenţă. Divorţată, în urma unei căsnicii nefericite, ea este acum vânzătoare la minimarket-ul din sat. Filmul se desfăşoară într-un interval de o zi şi o noapte. În acest timp scurt, el își rescrie practic toate relaţiile: cu tatăl lui, cu prietenul cel mai bun, cu prima iubire, cu tot ce înseamnă „trecut”.
În rolul principal joacă Alexandru Papadopol, care-și descrie personajul astfel: “Robert este un personaj foarte complex. Spun asta pentru că în 24 de ore el îsi revizuiește toate relațiile care păreau până atunci de neclintit. Este o probă de maturitate și un bun motiv de introspecție. Cred că acest rol se poate transforma într-unul «definitoriu» pentru orice carieră a oricărui actor. M-am bucurat enorm când am fost ales eu pentru a-l «întruchipa» pe Robert. Filmul este unul excelent, a fost foarte bine primit de public la avanpremieră, și e flatant să fii personajul principal într-un film atât de bun și de bine lucrat.”
În “Acasă la tata” Alexandru Papadopol îi are colegi pe Andi Vasluianu, Ioana Flora, Florin Zamfirescu, Natașa Raab, Mirela Oprișor și pe Sorin Cociș.
“Am apelat la acești actori pentru că scenariul este o partitură extrem de grea din punct de vedere interpretativ şi cred că nu am fi avut nici o şansă să ducem filmul la bun sfârşit fără aceşti actori”, a declarat Andrei Cohn.
Ioana Flora consideră scenariul foarte ofertant: ”Văzusem piesa la teatru, este scrisă iniţial ca o piesă de teatru, ceea ce înseamnă că actorul este exploatat la maximum şi nouă, actorilor ne place enorm să jucăm nişte personaje atât de pline şi de bogate”.
„Am pornit de la un scenariu scris de Mimi Brănescu, care are legătură foarte mare cu el şi pe care am încercat să-l fac într-o oarecare măsură personal ducându-l în singurul sat pe care-l cunosc, 2 Mai, unde am stat verile în copilărie şi unde am un prieten care are multe în comun cu Petrică (cel interpretat de Andi Vasluianu) şi cu vitalitatea lui. Am încercat să mă mai uit dacă există ceva în spatele poveştii, de aici intervine şi modul în care este decupat filmul, am încercat să mă uit la oameni ca la portrete, la peisaje ca la peisaje, la mese ca la naturi statice şi să încerc să văd dacă există ceva în spate şi, eventual, să transmit lucrul acesta. Mă raportez la personaje aşa cum te raportezi la un portret, sunt personaje cu nume şi prenume, care îmi sunt dragi pur şi simplu, nu şi pentru că sunt şi nişte teme. Lucrurile acestea pot exista fără voia mea”, a mai spus regizorul Andrei Cohn.