Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Investiții importante în modernizare. 300 de milioane de euro pentru Portul Constanța

Fața portului de la Marea Neagră se va schimba în următorii ani, promite Administrația Porturilor Maritime Constanța (APMC), care anunță 16 proiecte majore de modernizare.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 15.03.2018 - 15:12

Odată cu schimbarea la față portului se va schimba în bine și viața celor 10.000 de oameni care lucrează aici.

Acesta a fost concluzia întâlnirii recente dintre Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța și organizațiile patronale, întâlnire care vine în urma unui protocol de colaborare încheiat, între cele două părți, în urmă cu un an.

La eveniment a participat și Ionel Minea, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta a afirmat că dezvoltarea Portului Constanța presupune în acest moment dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiții private în dane specializate.

„Aceasta este direcția către care trebuie să mergem printr-o colaborare strânsă între operatori şi administrație, noi creând infrastructură şi operatorii efectuând investiții în dane specializate. Există în acest moment mai multe programe din partea operatorilor în desfăşurare, dar şi din partea Administrației Porturilor Maritime Constanța, inclusiv dragaje de investiții pentru a asigura adâncimi foarte mari, până la 19 metri, astfel încât să permitem accesul navelor de mare tonaj în port. Odată cu aprobarea Ghidului Solicitantului, din ianuarie şi până acum, Portul Constanța a depus două proiecte importante pentru aceste investiții în infrastructură portuară. În acest moment sunt create toate condițiile pentru ca Administrația Porturilor Constanța să îşi pună în aplicare întregul program de investiții, care totalizează un număr de 16 proiecte majore şi am convingerea că în următorii ani fața portului se va schimba în mod semnificativ”, a precizat Ionel Minea.

Acesta a adăugat că rolul rolul ministerului este de a asigura condiții legale, specifice mediului de transport naval, astfel încât 10.000 de lucrători portuari, o forță extrem de importantă, împreună cu familiile lor, să aibă o viață din ce în ce mai bună.

Investiții private

O bună parte din investițiile care se realizează în port sunt realizare de operatorii portuari, adică de firme private.

„În ultimul an de zile, se deschid investiții private în Portul Constanța de peste 300 de milioane de euro, începute, că discutăm de dană specializată, de utilaje, avem un operator în Portul Constanța care şi-a achiziționat chiar cea mai performantă macara de containere din bazinul Mării Negre. Am reuşit să deschidem portul spre investiții”, a declarat Dan Nicolae Tivilichi, directorul general al CNAPMC. Printre acestea se regăsesc terminale de gaz lichefiat, dar și de cereale, portul Constanța fiind unul dintre cele mai importante din Europa în ceea ce privește traficul de cereale.

„În curând, Constanța va deveni cel mai important hub pentru cereale. Este un punct de pornire care ne asigură că în continuare vom mări fluxul de mărfuri spre Constanța prin crearea acestor dane specializate”, a spus Ionel Minea.

Probleme pe Dunăre

Traficul prin Portul Constanța suferă din cauza navigabilității Dunării. Există o problemă în zona bulgărească, unde navigabilitatea nu este asigurată în totalitate.

”Lucrurile sunt în desfășurare, în sensul că avem promisiuni din partea părții bulgare că vor efectua acest dragaj”, a explicat Ionel Minea, care a precizat că luna viitoare vor avea loc întâlniri cu ministrul bulgar al Transporturilor, în cadrul cărora va fi abordat şi acest aspect.

„Dumnezeu ne-a dat această autostradă, trebuie să o folosim, nu cred că o folosim la capacitate, din diverse motive. În primul rând, este vorba de adâncimile pe Dunăre şi credeți-mă că prin grija Administrației Fluviale a Dunării de Jos, partea română a asigurat aproape integral această navigabilitate. Avem o problemă cu colegii de la sud, cu Bulgaria, dar e şi ea pe cale să se rezolve”, a spus și directorul CNAPMC.

Comentarii

loading...