17.8 C
București
miercuri, 15 mai 2024
AcasăEconomieInteligenţa artificială va fi motorul de dezvoltare a sectorului de servicii financiare

Inteligenţa artificială va fi motorul de dezvoltare a sectorului de servicii financiare

Inteligenţa artificială va avea o importanţă majoră în definirea afacerii lor în următorii doi ani, arată un studiu EY făcut pe executivi din sector. 64% dintre aceştia preconizează că vor adopta inteligenţa artificială.

“În ultimii doi ani, am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale (AI) în instituţii financiare”, spune Aurelia Costache de la EY România.

Pionieri în adoptarea AI în România au fost instituţiile financiare ce au atins o anumită maturitate organizaţională şi au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări, prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi serviciilor la clienţi.

77% dintre directorii chestionaţi anticipează că inteligenţa artificială va avea o importanţă mare sau foarte mare în organizaţiile lor, în următorii doi ani. 85% dintre respondenţi au implementat deja AI şi se aşteaptă ca aceasta să fie utilizată în scenarii noi de business, în anii următori.

Aproape două treimi (64%) preconizează că vor utiliza AI pentru noi venituri, automatizarea proceselor, un management mai bun al riscurilor, servirea mai bună a clienţilor actuali, dar şi câştigarea de noi clienţi în următorii doi ani.

Intensificarea adoptării tehnologiilor AI la în întregul sector al serviciilor financiare vine la pachet cu provocări: calitatea datelor, accesul la date şi concurenţa pentru resurse umane calificate. Toate acestea sunt considerate obstacole majore de peste 80% dintre directorii executivi intervievaţi.

 

Depinde cum eşti situat

Perspectiva celor ce folosesc cu precădere inteligenţa artificială autonomă e însă diferită.

80% consideră că piedicile cele mai importante o reprezintă încrederea în tehnologie şi adoptarea acesteia de către utilizatorii finali.

Inteligenţa artificială „transformă sectorul serviciilor financiare şi ne putem aştepta ca adoptarea la scară largă să continue”, spune Nigel Duffy de la EY.

Pe măsură ce tehnologiile încep să revoluţioneze modelele de afaceri şi să transforme funcţiile de business, e tot mai important ca organizaţiile să acorde atenţie implicaţiilor pe termen lung.

Cele mai citite

Isărescu: Când datoria depăşeşte 50%, trebuie luate măsuri

Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a afirmat că, atunci când datoria depăşeşte 50% din PIB trebuie luate măsuri. Mugur Isărescu a fost întrebat,...

Isărescu: Când datoria depăşeşte 50%, trebuie luate măsuri

Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a afirmat că, atunci când datoria depăşeşte 50% din PIB trebuie luate măsuri. Mugur Isărescu a fost întrebat,...

Flaviu Hoțopan, fost demnitar al Guvernului României, prins la furat cu camionul!

Un fost demnitar al Guvernului României, Flaviu Hoțopan, a fost prins în flagrant în timp ce încărcă într-un camion închiriat bunurile aflate într-un...
Ultima oră
Pe aceeași temă