10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalTransportatorii rutieri cer statului român să propună Comisiei Europene o procedură de...

Transportatorii rutieri cer statului român să propună Comisiei Europene o procedură de infringement contra Austriei

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere ministrului Transporturilor din România să propună Comisiei Europene o procedură de infringement contra Austriei.

O asemenea procedură s-ar putea discuta în cadrul Consiliului Miniștrilor de Transport UE din 01 iunie 2023. Ministrului român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, i se cere să deschidă acest subiect.

Transportatorii consideră că Austria se face vinovată de restricționarea liberei circulații a camioanelor în Tirol.

“Restricțiile de circulație pentru camioane impuse în Tirol afecteazã activitatea transportatorilor rutieri români care opereazã transporturi rutiere internaționale în UE. În ultimul deceniu, transportatorii rutieri de mãrfuri din România și celelalte State Membre UE s-au confruntat cu provocãri serioase la tranzitarea Austriei din cauza numeroaselor restricții de trafic din Tirol și a unei politici active de transfer modal”, precizează UNTRR.

Potrivit acestei organizații, Austria restricționeazã libera circulație a camioanelor, aplicând un set de mãsuri de descurajare a tranzitului rutier de mãrfuri. Este vorba de “restricția de circulație sectorialã potrivit cãreia anumite grupuri de mãrfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutierã prin Tirol”. De asemenea, Austria aplică restricții cantitative asupra numãrului de vehicule grele de marfã permise pe axa Nord-Sud a autostrãzii A12, respectiv tratarea în bloc a vehiculelor grele de marfã la frontierã germano-austriacã („Blockabfertigung”), generând cozi ale camioanelor la frontierã. Austria aplică și restricții de conducere pe timpul nopții. De asemenea, Austria limitează folosirii vehiculelor grele de marfã aparținând anumitor clase Euro.

“De-a lungul anilor, Austria a înãsprit aceste mãsuri deosebit de împovãrãtoare pentru operatorii români și europeni de transport rutier de mãrfuri. Totodatã, în ciuda eforturilor considerabile de a crește oferta de transport feroviar de marfã și capacitatea de transport combinat, aceste eforturi s-au dovedit insuficiente pentru a atenua provocãrile create de multiplele restricții de circulație austriece, afectând funcționarea lanțurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene”, subliniază UNTRR.

Urmărește România Liberă pe TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă