Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Companiile încă nu ştiu care trebuie să fie strategia lor pentru Industry 4.0

Aproape trei sferturi dintre liderii de business (74%) investesc cu prioritate în programe de pregătire şi dezvoltare a competenţelor pentru angajaţi.

Share

Recomandări

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 10.03.2020 - 13:59

În schimb, doar 10% dintre companii au o strategie cuprinzătoare privind potenţialul celei de-a patra revoluţii industriale, 4.0. Lucrurile sunt cu atât mai complicate, cu cât nici nu se ştie cu exactitate încotro se îndreaptă această revoluţie 4.0, ce tehnologie este necesară şi ce abilităţi trebuie să aibă un angajat care să fie potrivit pentru o companie care lucrează în 4.0.

Un exemplu este cazul Nokia. RL a scris că finlandezii şi-au vândut divizia de telefonie mobilă la Microsoft şi cu banii au investit şi investesc enorm în cercetarea şi exploatarea grafenului (care de exemplu ne ajută să ne bucurăm de ultimele ecrane curbate, la televizoare şi smartphone).

Conform analizei de specialitate, 59% dintre managerii companiilor investesc în înţelegerea competenţelor necesare angajaţilor în viitor, iar peste un sfert (28%) în atragerea şi păstrarea lor.

Tot mai mulţi lideri, explică Deloitte, consideră că responsabilitatea pentru dezvoltarea angajaţilor este şi a lor, nu doar a individului. Peste 80% din totalul liderilor de business au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaţionale ce facilitează învăţarea pe tot parcursul vieţii.

Nouă din zece lideri de afaceri se tem că efectele modificărilor climatice ar putea avea efecte negative asupra organizaţiilor pe care le reprezintă, iar mulţi dintre ei implementează programe ce încearcă să ofere soluţii pentru resursele tot mai limitate şi protejarea mediului.

Doar 10% dintre cei chestionaţi spun că au o strategie cuprinzătoare privind înţelegerea celei de-a patra revoluţii industriale, în timp ce aproape jumătate dintre aceştia au o abordare ad-hoc.

 

IoT, AI, cloud, big data

Liderii de business se aşteaptă ca Internet of Things (IoT), Inteligenţa Artificială (AI), soluţiile cloud şi big data/analytics să aibă cele mai mari efecte asupra organizaţiilor, urmate de nanotehnologie, robotică şi senzori.

Cea de-a patra revoluţie industrială este caracterizată de fuziunea elementelor fizice şi tehnologiilor digitale, precum roboţi, drone, vehicule autonome, imprimante 3D, AI, IoT, cloud computing şi nanotehnologie.

Comentarii