20.9 C
București
luni, 27 mai 2024
AcasăEconomieCele patru genuri de comportament în pandemie

Cele patru genuri de comportament în pandemie

Aceste categorii comportamentale pot fi sintetizate plastic, în câteva cuvinte, astfel: 1. „Redu drastic cheltuielile”; 2. „Păstrează-ți calmul și cheltuie”; 3. „Economisește și fă stocuri”; 4. „Hibernează și cheltuie”.

Conform primei ediţii a studiului EY Future Consumer Index, consumatorii ce se încadrează în segmentul „Redu drastic” (27,3%) cheltuie mai puțin, pentru că pandemia le afectează mai dur statutul profesional.

Acești consumatori au în general peste 45 de ani. Sunt cei mai afectați profesional. Activitatea a aproape un sfert dintre ei a fost suspendată temporar sau permanent.

78% fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră marca produsului mult mai puțin importantă în contextul actual.

„Cei mai afectaţi profesional sunt consumatorii de peste 45 de ani, dintre care un sfert au activitatea suspendată temporar sau permanent.” studiu EY Future Consumer Index

Cei din grupa „Păstrează-ți calmul și cheltuie” (26,2%) nu și-au schimbat obiceiurile de consum, nu se consideră direct afectați de pandemie și nu-și modifică obiceiurile comerciale. 21% dintre ei cheltuie mai mult pe produse de băcănie, iar 18% mai puțin.

Cei mai mulți (35,1%) sunt din categoria „Economisește și fă stocuri”, sunt pesimiști și privesc cu neîncredere viitorul. Sunt cei mai îngrijoraţi de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung.

Peste o treime (36%) cheltuie mai mult pe produse de băcănie, iar majoritatea dau mai puțini bani pe îmbrăcăminte (72%) și produse pentru timpul liber (85%).

 

Cei patru apostoli pot fi cinci

Cei ce acţionează după dictonul „Hibernează și cheltuie” (11,4%) cheltuie cel mai mult. Sunt în vârstă de 18-44 de ani şi sunt cei mai preocupați de impactul pandemiei.

Totuşi, doar 40% au declarat că fac mai rar cumpărături. 42% au spus că produsele pe care le cumpără s-au schimbat semnificativ, dar 46% au declarat că marca e acum mai importantă.

Cele patru segmente identificate s-ar putea transforma în cinci, la atenuarea crizei. În timp, majoritatea celor din segmentul „Economisește și fă stocuri” vor migra de exemplu către noi segmente: „Păstrează moderația” și „Extravagant prudent”.

Cele mai citite

De la Expoziția Dali, la spiritul “vitraliului în 8”

În toiul unui Florar (cum i se mai zice popular lunii mai), am uitat să ne bucurăm ochii și să ne fericim sufletul cu...

Ciolacu știe mai bine decât ambasadoarea SUA când vom scăpa de vize. Ambasadoarea vorbea de anul 2025, Ciolacu e sigur de anul 2024. Tot...

Premierul Marcel Ciolacu are o versiune mai optimistă decât ambasadoarea SUA cu privire la momentul în care cetățenii României vor fi scutiți de vizele...

Turcia, accesibilă numai cu buletinul, va fi destinația vedetă a verii

Paralela45 se așteaptă la o creștere de 8% a numărului turiștilor săi pe zboruri charter și de 12% pe circuite, în acest an, odată...
Ultima oră
Pe aceeași temă