Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Antonio Guillem

5 trucuri la care companiile pot apela pentru o productivitate mai mare a angajaților

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 26.11.2018 - 09:29

În business, eficiența este una dintre cele mai importante rețete pentru succes. Această eficiență apare atunci când angajații sunt fericiți, lucrează într-un mediu sigur, curat și modern, iar cultura companiei este aproape de valorile lor principale. Mulți angajatori greșesc atunci când consideră că eficiența și productivitatea este treaba exclusivă a angajaților lor. Unele firme consideră prioritare investițiile în dezvoltarea mediului de lucru, așa cum Liviu Tudor, cel mai mare proprietar român de pe piața de birouri, a dovedit, deschizând campusul West Gate pentru a oferi spații de birouri moderne, sigure, atractive, cu zone de relaxare pentru angajați. Astfel de îmbunătățiri, dar și multe altele, ajută la creșterea productivității angajaților prin ajutarea lor.

 

5 trucuri la care companiile pot apela pentru o productivitate mai mare a angajaților:

1. Măsuri de integrare rapidă a angajaților

O integrare rapidă a unui angajat nou îi va crește rapid moralul, iar asta îl va ajuta să devină productiv, reducând perioada de adaptare la noul mediu de lucru. Integrarea se poate face prin comunicare, prin feedback constant și prin deschiderea dialogului între acesta și superiorii săi. Așa cum un studiu realizat de către Department of Economics de la University of Warwick, angajații care se simt neintegrați în colectiv sunt cu 10% mai puțin productivi decât ceilalți. Pentru un manager este foarte important să știe cum să îi facă pe angajați să înțeleagă faptul că sunt considerați valoroși la locul de muncă.

 

2. Lumina

Numai în Statele Unite ale Americii, 68% dintre angajați se plâng de condițiile de la birou provocate de lumina de slabă calitate, arată un studiu realizat de American Society of Interior Design. Lumina artificială slabă și accesul redus la lumină naturală pot avea ca efect lipsa de concentrare a angajaților. Astfel, este important ca fiecare spațiu de birou să dispună și de o zonă verde cu multă lumină naturală, iar birourile să aibă ferestre generoase pentru a limita cât mai mult lumina artificială.

 

3. Zgomotul din birou

Această problemă a zgomotelor din birouri se regăsește mai ales în spațiile de muncă deschise, în care angajații nu beneficiază de intimitate. Concepute inițial pentru a dezvolta o cultură mai bună a muncii din echipă, aceste birouri pot deveni de multe ori principalele motive pentru lipsa de eficiență la muncă. În plus, zgomotul din birou nu este produs numai de către colegii de muncă, ci și de aparatele de aer condiționat, sistemul general de ventilație, ba chiar și de ventilația calculatoarelor sau neoanele montate pentru a ilumina spațiile de lucru. În acest caz, mai multă intimitate a angajaților ar putea reprezenta o soluție pentru a ridica nivelul de productivitate la nivel de grup.

 

4. Promovările interne după criterii transparente

Transparența în comunicare și în luarea deciziilor interne care îi vizează pe angajați este o bună cale de a crește productivitatea. Fiecare angajat are nevoie să simtă că poate evolua în interiorul firmei pentru care lucrează, că munca sa este recunoscută și apreciată și că tot efortul depus nu este ignorat.

 

5. O flexibilitate mai mare a programului de lucru

Un program de lucru standardizat, precum celebrul 8-17, nu trebuie să fie considerat neapărat și cel mai eficient. Mai ales în condițiile în care tehnologia a evoluat extrem de mult, acum există posibilitatea de a lucra în sistem remote, ceea ce pentru mulții angajați ar putea fi mai avantajos din punct de vedere al productivității. O firmă trebuie să țină cont și de aceste posibilități, acolo unde nu există riscul problemelor de întârziere și de comunicare.

 

Comentarii