10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăCulturăȘapte monumente istorice ce pot fi revitalizate acum cu finanțare nerambursabilă

Șapte monumente istorice ce pot fi revitalizate acum cu finanțare nerambursabilă

Programul RO-CULTURA este finanţat prin Granturile SEE 2014-2021, iar bugetul total al prezentului apel de proiecte este de 16.000.000 Euro. Valoarea sprijinului financiar nerambursabil ce poate fi acordat unui proiect este cuprinsă între 200.000 și 2.000.000 Euro, reprezentând 80% din totalul costurilor eligibile ale proiectului.

În portofoliul Artmark Historical Estate se regăsesc în acest moment 33 de monumente istorice din România, 23 de clasa B și 10 de clasa A. Zece dintre acestea se află în București. Iată șapte exemple de monumente istorice din țară al căror cost de restaurare se încadrează în valoarea maximă impusă de prezentul Apel de proiecte și poate fi acoperită în proporție de 80% prin sprijinul financiar nerambursabil. Prin conversia în spații cu destinație culturală, aceste imobile istorice pot fi redate circuitului public și valorificate cultural și economic.

1.       La 30 km de București – “Palatul de Piatră” Udriște Năsturel

Singurul monument de arhitectură civilă românească din sec. XVII, ridicat în întregime din piatră, palatul Udriște Năsturel constituie o oportunitate de investiție de neratat. Proximitatea Capitalei, prețul de vânzare redus recent la 850.000 Euro, terenul generos de aproape 4 hectare, încărcătura istorică, valoarea arhitecturală și unicitatea ansamblului creează premisele dezvoltării unei afaceri profitabile în domeniul evenimentelor artistice sau culturale.

2.       La 28 km de București – Conacul Oteteleșanu

Monument istoric de clasă B, conacul Oteteleșanu din Grădinari, județul Giurgiu, are o vechime de peste 120 de ani și o istorie pe măsură. Terenul de 1,53 hectare, pe malul râului Argeș, apropierea de pădure, stilul eclectic cu influențe neoclasice, priveliștea de vis și costul de achiziție de 360.000 Euro constituie atuurile transformării proprietății într-un centru de evenimente.

 

3.       București – Casa arhitectului Dimitrie Maimarolu

Imobilul din strada George Vraca nr. 6 a fost construit de reputatul arhitect în 1897, ca reședință proprie. Monumentul de clasă B, cu o fațadă eclectică și o poziționare ultracentrală, creează premisele ideale implementării unui centru cultural de un mare rafinament. Prețul de vânzare este de 1.100.000 Euro.

4. Maramureș – Castelul Géza Teleki, reședința de vară a conților

Cu o valoare istorică impresionantă și un preț de vânzare de numai 275.000 Euro, acest castel de secol XIX este clasat ca monument istoric de valoare națională și universală, clasa A. Proximitatea față de granița vestică a țării, natura înconjurătoare, arhitectura deosebită și versatilitatea în conversia imobilului constituie puncte forte pentru crearea unui centru de evenimente sau instituții muzeale.

 

 5. Sibiu – Casa Negustorească cu rădăcini din secolul al XIV-lea

Capitală europeană culturală în 2007, Sibiul a devenit o atracție turistică majoră în ultimii ani. Casa de față, monument de clasă B, este situată chiar în centrul orașului. Amplasarea într-o zonă pitorească din centrul vechi și arhitectura tipică pentru fondul construit sibian constituie atuuri pentru transformarea proprietății într-un centru de evenimente, muzeu sau alt spațiu cu funcțiune cultural-artistică. Prețul de vânzare este de doar 235.000 Euro, iar lucrările de reabilitare au fost deja demarate în 2007 (fiind momentan sistate), ceea ce va reduce din costurile finale de restaurare, deductibile prin programul de finanțare.

 

 6. Sinaia – Vila Take Ionescu

Amplasată pe un teren generos de 5.020 mp, clasată ca monument istoric de valoare naţională si universală, clasă A, vila marelui om politic Take Ionescu poartă semnătura arhitectului elvețian Henri Susskind. Arhitectura emblematică, poziționarea lângă Mănăstirea Sinaia, cele 15 camere, suprafața terenului și prețul de vânzare de 500.000 Euro constituie ingredientele ideale pentru reconversia imobilului într-un spațiu de evenimente indoor și outdoor.

 

 7. Transilvania – Castelul Wessélenyi din Jibou

Situat la 87 km distanță de Cluj-Napoca, acest monument de clasă A este cel mai mare ansamblu arhitectural Baroc din Transilvania, cu o splendidă grădină botanică în curte și 6 anexe de secol XVIII-început de secol XIX integrate într-un peisaj unic. Istoria impresionantă, dimensiunea castelului de aproape 3.500 mp, cele 50 de camere, exteriorul bine conservat și interioarele grandioase constituie puncte forte pentru implementarea unui centru de evenimente cultural-artistice. Prețul de vânzare este de 900.000 Euro.

 

În urma lansării Apelului de proiecte, Constantin Prisecaru, managing partner Artmark Historical Estate, a declarat:

„Atunci când se investește într-un monument istoric, costurile aferente restaurării și reabilitării reprezintă un procent semnificativ, depășind în unele cazuri prețul de achiziție al proprietății. Sprijinul nerambursabil oferit prin acest apel de proiecte reprezintă o oportunitate de investiție extrem de tentantă. Oferim un portofoliu bogat de imobile istorice spre vânzare și consultanță clienților interesați să demareze o afacere într-un imobil de patrimoniu. Lansarea apelului a stârnit mult interes și am primit deja solicitări în acest sens.”

Monica Barbu, CEO Artmark Historical Estate, a declarat:

„Am analizat în Raportul de Piață publicat de noi în primăvară toate funcțiunile în care pot fi convertite clădirile istorice, implementate cu succes și în România: spații de birouri, instituții sau funcțiuni culturale, spații pentru evenimente și (cea mai des întâlnită utilizare) hotel. Clădirile istorice urbane amplasate central reprezintă o soluție extrem de tentantă pentru dezvoltatorii ce doresc să furnizeze produse care să își păstreze atractivitatea pe termen lung, atât din punctul de vedere al faptului că centrul unui oraș este în cele mai multe cazuri mai dorit și solicitat în defavoarea proiectelor amplasate în cartiere sau la marginea orașelor, precum și ca soluție la aglomerarea orașului.”

Concepută ca promotor al valorilor patrimoniale naționale, divizia imobiliară a grupului Artmark și-a impus ca misiune promovarea și reintroducerea în circuitul public a monumentelor istorice cu valoare identitară. Compania oferă o abordare completă în tranzacționarea proprietăților: servicii de documentare, evaluare, consultanță, promovare și know-how în: resurse de finanțare, cadru legislativ și restaurare, prin specialiștii interni și colaboratorii externi, autorități în domeniu.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă