Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ana Ularu, actriță: "Keanu Reeves e un actor care caută mai departe de formulele hollywoodiene"

Ana este atât de curajoasă, cu inima ei, spiritul ei – este o actriţă cu foarte multă experienţă“, spunea actorul american Keanu Reeves despre actrița româncă Ana Ularu la premiera filmului “Siberia”, un proiect independent lansat în urmă cu o săptămână la New York.

Share

Eva Tipaldos 0 comentarii

Actualizat: 23.07.2018 - 11:15

De altfel, printr-un joc subtil și puternic, „Ana a adus acestui proiect o pasiune şi o energie absolută şi foarte puternică“, așa cum spunea regizorul acestui film, Matthew Ross.

Probabil că noul film “Siberia”, cu Keanu Reeves și Ana Ularu, nu poate fi înțeles din perspectiva unor producții gen Matrix sau John Wick, oricât de mare ar fi orizontul de așteptare deschis de precedente cu notorietate.

Este un proiect elaborat de Keanu Reeves în parteneriat cu Stephen Hamel, pe un scenariu scris de Stephen Hamel și Scott B. Smith. Filmul a fost -regizat de Matthew Ross – un cineast al cărui lungmetraj de debut  - “Frank and Lola” - a fost premiat la Sundance. “Siberia” este un proiect diferit nu doar pentru că -lumea bună de la Continental este înlocuită de FSB-iști și de oligarhi ruși din Sankt Petersburg, iar Keanu Reeves, asasinul Wick, este acum un dealer de diamante american.

Și nici pentru că în “Siberia” crimele sunt fără efecte speciale, scenele de dragoste – realiste, fără muzică de fundal, diamantele strălucesc cu măsură, iar mafioții vorbesc puțin și la obiect. “Ați văzut prea multe filme cu spioni“, spune unul dintre mafioții pe care Lucas îi întâlnește în Rusia. “Publicul rămâne cu idei fixe uneori, deși punctul de pornire al acestor idei e unul benign - au iubit un personaj și îl vor repetat, poate. Dar un actor își dorește mereu varietate și capacitatea de alegere, e cumva prerogativul meseriei să nu fii «la birou» o viață întreagă.

Keanu e un actor foarte inteligent, deschis și curajos, care caută mai departe de formulele hollywoodiene”, spune și actrița Ana Ularu, care, cu un rol central, marchează, probabil, o performanță unică până acum pentru un actor român, prin amploare, asociere și temă. Dealerul american Lucas Hill, ajuns în Rusia pentru o tranzacție cu diamante de 50 de milioane de dolari, se îndrăgostește de o fată simplă, Katya, și apare alături de ea aproape în fiecare secvență până la finalul filmului. Cel mai adesea în scene de dragoste, marcate, uneori, de dialoguri foarte îndrăznețe. Este un film “cu foarte multe scene de iubire fizică”, așa cum spune actorul Keanu Reeves într-un interviu acordat rețelei comingsoon.net. „Nu poţi juca acest rol decât dacă ai un caracter foarte puternic, iar Ana este o forţă. I-a dat personajului său exact ce speram“, a spus Gabriela Bacher, unul dintre producătorii filmului.

RL: Cred că filmul va fi, din multe motive, o surpriză pentru marele public, în primul rând pentru că, cel mai probabil, foarte mulți sunt cei care se așteaptă la un Matrix. În loc de un blockbuster, urmărim povestea tânărului cineast și jurnalist Matthew Ross, un film mai degrabă pentru Sundance decât pentru Oscar. Care este conceptul acestui film, de fapt, și cum s-a ajuns la aceste nume pe afiș?

Ana Ularu: Acest concept și povestea au fost elaborate de Keanu și de partenerul lui de producție Stephen -Hamel, apoi scenariul propriu--zis a fost scris de -Stephen - în colaborare cu Scott B. Smith. Matt a fost ulterior angajat să regizeze în urma filmului său “Frank and Lola”, care într-adevă avusese presă bună și succes la Sundance. Este proiectul lui Keanu, care se implică deseori în producții independente - e un actor foarte inteligent, deschis și curajos, care caută mai departe de formulele hollywoodiene. Conceptul a fost mereu imersiunea unui personaj căruia viața i-a oferit mereu căi de ieșire și un trai dacă nu confortabil, oricum cu traiectorii ușoare într-o lume care îl destabilizează. Prin cruzime și, mai ales, prin dragoste. Este în primul rând o poveste care analizează trecerea de la obsesie sexuală la reală iubire, la sacrificiu din dragoste. Cei care se așteptau să vadă Matrix sau John Wick au oricând ocazia să vadă chiar acele filme intitulate astfel.

RL: Deși poate că e o temă -depășită – de vreme ce epoca superstarurilor părea să fi apus –, cât de mult credeți că mai influențea-ză un rol foarte popular cariera unui actor? Și ce este special în traseul acestui actor, Keanu -Reeves, pe care probabil ați apucat să-l studiați și să-l cunoașteți?

Ana Ularu: Publicul rămâne cu idei fixe uneori, deși punctul de pornire al acestor idei e unul benign - au iubit un personaj și îl vor repetat, poate. Dar un actor își dorește mereu varietate și capacitatea de alegere, e cumva prerogativul meseriei să nu fii “la birou” o viață întreagă. Nu mi-am studiat partenerul, ci am avut bucuria de a-l cunoaște. Cred că, mai departe de talentul, modestia și generozitatea lui, un element esențial în longevitatea unei cariere este reprezentat de nevoia de căutare pe care o are, de profunzimea cu care abordează orice aspect al meseriei, de faptul că e un actor cult și deștept, care și-a câștigat exclusiv prin muncă locul. 

RL: Întrebarea stereotipă, anume cum a fost colaborarea cu Keanu Reeves, capătă, în acest caz, noi sensuri. În primul rând, pentru că este vorba de un rol principal (Lucas abia dacă apare de vreo două ori pe ecran fără -Katya). Apoi, pentru că este vorba despre o poveste de -dragoste exprimată în foarte bună măsură fizic. Cum a fost, deci, această colaborare din aceste două perspective?

Ana Ularu: Nu cred că există cuvinte care să exprime în plenitudine ce înseamnă colaborarea cu un partener minunat și chimia și intimitatea care se formează atunci când mergi zilnic la luptă împreună. Îți formezi un limbaj comun, un alfabet al proiectului, gândești totul prin prisma creației. Noi discutam foarte mult, construiam back stories și concepte de personaj pentru Lucas și Katya. Știam ce ar face și ce nu ar face aceste două ființe fictive, cum ar reacționa, unde s-ar opri și unde s-ar arunca în neant. Am și schimbat câteva aspecte din scenariu tocmai pentru că nu am vrut -stereotipii și am avut curaj. E un sentiment atât de liniștitor să ai încredere totală - asta îți dă mai departe un soi de neînfricare. Mi-a oferit forță, ne-am tratat scenele ca pe probleme de matematică sau labirinturi. Îi mulțumesc din tot sufletul. 

RL: Credeți că, în cazul publicului din România, întreaga poveste va fi -redusă doar la firul poveștii de iubire? Și, până la urmă, în caz că ar fi așa, acesta este un lucru bun sau rău?

Ana Ularu: Nu îmi pot permite să vorbesc pentru un public și sper că e reciproc. Cei care care vor să vadă doar povestea de dragoste, foarte bine, să vadă doar povestea de dragoste. E nevoie de asta, poate ne săturăm de creieri împrăștiați pe pereți și violență gratuită. 

RL: Pentru că este vorba -despre un actor special, aș fi curioasă și cum l-ați înțeles pe Reeves. Sunt sigură că mulți se întreabă dacă această colaborare s-a transformat într-o prietenie, mai ales că la lucru, probabil, nu a fost vorba despre atmosfera strict profesională din industria Hollywood-ului.

Ana Ularu: Atmosfera este într-adevăr strict profesională și cu foarte multă eleganță și grijă. Am fost un actor norocos, care nu a cunoscut niciodată latura sumbră a meseriei. Și mă bucur că suntem prieteni, suntem doi soldați întorși din tranșee. 

RL: Cred că acest film este o bornă în cariera dvs. Ce a schimbat până acum?

Ana Ularu: Nu cuantific și nu ierarhizez ce fac. Vreau ca lumea să vadă acest film la fel cum vreau să vadă scurtmetrajele studențești pe care le fac. Vom vedea ce și dacă se schimbă; între timp, eu îmi fac treaba.

RL: Cum arată Rusia în care se întâmplă aceste povești? Începând cu frații Katyei, de pildă, care sar lesne la bătaie și au cu toții câte o sticlă de vodkă de gramaj foarte mare în mână în fiecare cadru. Nu sunt idei stereotipe?

Ana Ularu: Frații Katyei sunt protectivi. Sunt oameni afectuoși, care îl acceptă pe Lucas și devin foarte loiali lui odată ce acesta arată că o iubește pe Katya. Există o singură scenă în care ei beau împreună, ca un soi de “male bonding” și de provocare pentru el. Iar la bătaie nu sar niciodată. Deci nu, nu e stereotip. 

RL: Cum ați pregătit dvs. acest rol? În puținele -cronici pe care le-am -văzut până acum, întruniți laudele criticii pentru un joc subtil și puternic. Cine este Katya? Sau cine v-ați gândit că ar trebui să fie?

Ana Ularu: O femeie puternică. A renunțat la visurile ei pentru a prelua afacerea familiei undeva în sălbăticimea Siberiei. Am construit-o pe Katya împreună cu Matt și Keanu la fel cum a fost construit și Lucas. Mai departe de martiriul ei, e cât se poate de empowered. Spune ce vrea, când vrea. E gata să sacrifice orice pentru omul pe care îl iubește - și el e la fel, asta e cheia filmului. Cât despre pregătire – lecții intensive de rusă, de condus, discuții lungi, documentare, lecturi, vizionări de cinema rus. 

 

Unde ați filmat, cât, cum?

O lună și jumătate în Winnipeg, Canada și încă o săptămână în Sankt-Petersburg.

 

Din câte știți, care urmează să fie traseul acestui film?

 Filmul e în cinema în America și există și pe Video On Demand.   

Comentarii

loading...