11 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăAlegeri 2016De ce să închei o poliţă online

De ce să închei o poliţă online

Pe o piaţă în care preţurile deja nu mai pot scădea fără a afecta serios profitabilitatea companiilor, canalele alternative de distribuţie a asigurărilor pot reprezenta un atu fundamental pentru cei care ştiu să le utilizeze la capacitatea lor reală. Cea mai cunoscută metodă de vânzare, alta decât cea directă, o reprezintă achiziţionările online. Mai multe companii de asigurări din România(cel mai cunoscut nume Astra) dar şi mai mulţi brokeri de asigurare oferă clienţilor posibilitatea de a cumpăra poliţe printr-un simplu click.

 

Deocamdată, în România, această formă de vânzare este la început comparativ cu Ungaria, de exemplu, unde aproape toate poliţele CASCO şi RCA vândute în ultimii doi ani au fost livrate online. Totuşi, lucrurile se mişcă din ce în ce mai bine. “2011 va fi un an ceva mai bun, în ceea ce priveşte intermedierea online, deoarece preţul rămâne principalul criteriu pe baza căruia românii aleg o poliţă. Totodată, obligativitatea încheierii poliţei de asigurare a locuinţei va duce la creşterea volumului de poliţe intermediate.”, estimează Valentin Radu, director de marketing al Pintilie Broker de Asigurare.

Poliţa vine direct acasă.

 

Cine şi cum cumpără online?

 

Pentru a achiziţiona o poliţă de asigurare online nu se plăteşte nimic suplimentar faţă de o achiziţie clasică. “ În marea majoritate a cazurilor o astfel de achiziţie este mai economică din punct de vedere  material şi al timpului, pentru că noi, de exemplu, oferim livrarea gratuită tocmai pentru a încuraja achiziţiile online.”, spune Radu. Cei mai frecvenţi cumpărători sunt bărbaţii de peste 25 de ani ce locuiesc în mediul urban, utilizatori ai computerului, având venituri de peste 1000-1200 de lei, studii medii şi peste. Publicul secundar este format din femei, dar şi din persoane în vârstă care folosesc telefonul găsit pe site pentru a trimite comanda.

Majoritatea clienţilor aleg să achite poliţa ramburs, nu prin carte de credit, astfel, ei văd exact poliţa de asigurare pe care o primesc de la curier, tocmai pentru un plus de încredere. “În jur de 10% dintre clienţii noştri aleg să plătească online, pentru că suntem autorizaţi de catre ANSPDCP (Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal) pentru a opera aceste date. Tranzacţia cu cardul este cât se poate de sigură, facându-se printr-un procesator de plăţi electronice autorizat.”, explică reprezentantul brokerului Pintilie.

 

CIG: Clientul viitorului este online

 

Elena Tutunaru, directorul de vânzări al CIG Roâania, arată că  actualul client de asigurări de viaţă este offline, pune accent pe relaţiile faţă în faţă şi are un număr limitat de surse de informare însă clientul viitorului este online, conectat la reţele sociale, orientat pe rapiditate şi are acces la mai multe surse de informare, fapt care îi permite să facă unele comparaţii. “Noua generaţie de clienţi este reprezentată de tinerii de astăzi pentru că, în pofida prejudecăţilor, ei încep să se gândească la bani şi la siguranţa financiară încă din facultate, sunt obişnuiţi să-şi administreze bugetul personal, privesc deja lucrurile în perspectivă, sunt deschişi şi receptivi la schimbări”, spune Tutunaru.
 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă