Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a propus o serie de modificări la OUG privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, în urma dezbaterilor purtate la Guvern, „pentru a se face corect plata taxelor şi impozitelor în cazul firmelor şi persoanelor care fac transport alternativ”, a anunţat marţi organizaţia.
Potrivit sursei citate, la întâlnirea de la Guvern au participat reprezentanţi ai asociaţiilor de taxi, ai aplicaţiilor de intermediere a comenzilor şi reprezentanţi ai Guvernului, respectiv ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii şi Ministerului Digitalizării.
Reprezentanţii COTAR consideră că asociaţia formată de platformele digitale Uber şi Bolt, denumita Coaliţia pentru Economia Digitală, „nu are niciun drept să intervină în problema reglementării în privinţa transportului alternativ, pentru că nu reprezintă transportatorii de persoane, ci un alt domeniu de activitate”.
„Cei care fac transport alternativ trebuie să aibă nişte reguli clare. Asociaţia şi companiile Uber şi Bolt reprezintă platforme digitale, nu transportatori. Ei intermediază o aşa-zisă comanda de la un potenţial client către un transportator. Digitalizarea este una, iar transporturile sunt altceva. Statul român le-a dat voie sa funcţioneze ca platformă digitală, nicidecum să facă regulile în transportul de persoane. Ei susţin că transportul alternativ nu este taximetrie pentru că maşinile nu merg pe prima bandă, dar dacă li s-ar da voie să facă şi asta, bucureştenii şi-ar da seama cât de mulţi sunt, pentru ca ar bloca traficul pe acele benzi. Aceste platforme trebuie să-şi plătească taxele şi impozitele în România, dar trebuie să înţeleagă toată lumea că ei nu reprezintă transportatorii şi nici n-au de ce să propună ei reguli în domeniul transporturilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.