Reprezentanții Premier League au ajuns la un acord cu cluburile pentru ca numele caselor de pariurilor sau cazinourilor online care sponsorizează echipele să nu mai figureze pe tricouri cu începere din sezonul 2025/2026.
Opt cluburi din cele 20 din Premier League au ca sponsor principal o casă de pariuri, iar perioada de trei ani până la aplicarea măsurii permite contractelor existente să fie duse până la capăt.
„Această regulă este rezultatul negocierilor dintre Premier League, cluburi şi Ministerul Culturii, Media şi Sporturilor, în cadrul unei reevaluări din partea guvernului britanic a legislaţiei privind jocurile de noroc”, a explicat Premier League într-un comunicat.
Spania şi Italia au interzis deja echipelor să afişeze logourile caselor de pariuri pe tricouri.
Guvernul britanic nu va interzice acest tip de sponsor pentru alte ligi din cauza altor mijloace financiare ale cluburilor.
Premier League, cu resursele imense obţinute din drepturile de difuzare în lumea întreagă îşi poate permite să renunţe la acest lucru în mod voluntar.
„Premier League lucrează împreună cu alte discipline sportive pentru a pune la punct un cod etic care priveşte contractele de sponsorizare în acest sector de activitate”, a mai anunţat liga engleză de fotbal.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!