Olimpiadele și concursurile școlare finanțate de Ministerul Educației revin după o pauză de doi ani.
Chiar și după această perioadă putem constata același fenomen din anii anteriori: mai multe competiții pentru elevii din România, în limba maghiară.
Ca de fiecare dată, o să ni se spună că sunt finanțate mai multe concursuri pentru elevii acestei minorități decât cele care promovează limba română, pentru simplul fapt că au fost depuse mai multe proiecte pentru competițiile școlare în limba maghiară.
Totuși, parcă sunt ceva mai puține decât în alți ani.
Dar, să nu ne grăbim, deoarece ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, s-a apărat de acuzele că a eliminat din rândul olimpiadelor materii precum Limba română și Istoria spunând că listele nu sunt definitive, fiind prioritizate momentan olimpiadele naționale ce conduc către cele internaționale.
Mergând pe logica ministrului, înțelegem că sunt multe olimpiade internaționale în limba maghiară.
Probabil că numărul acestora crește sau scade an de an, proporțional cu necesitatea voturilor UDMR pentru instalarea la putere a unei coaliții.
Sorin Cîmpeanu ne transmite că listele cu olimpiadele ar urma să fie completate.
Rămâne să vedem dacă își fac rost și limba română și istoria acestei țări printre temele considerate importante pentru elevi sau vom mai finanța ceva concursuri în limba maghiară.
Cu siguranță, olimpiadele pentru minorități sunt necesare, dar trebuie remarcată această lipsă de preocupare pentru a le transmite tinerelor generații importanța de a cunoaște limba română.
Iată cum nu îl mai vedem pe marele promotor al proiectului “România educată” spunând de la Palatul Cotroceni: “jo napot kivanok”.
Ministrul Cîmpeanu ne-a spus că pandemia COVID îngreunează organizarea competițiilor școlare, dar se pare că nu pe toate.
Ce-i drept, probabil că România se descurcă mai greu decât Ungaria să gestioneze pandemia.
Așteptăm însă ca șeful Educației să se țină de cuvânt și să completeze actualele liste ale olimpiadelor și concursurilor școlare și cu competiții destinate limbii române și istoriei.
După doi ani în care au fost ținuți departe de școală, astfel de competiții ar putea juca un rol important pentru reintrarea elevilor într-un ritm bun de studiu.
Citiți România Liberă și pe Google News!