25.9 C
București
duminică, 26 mai 2024
AcasăSpecialSTUDIU. Aproape 5 milioane de români aşteaptă Black Friday care vor să...

STUDIU. Aproape 5 milioane de români aşteaptă Black Friday care vor să cumpere televizoare, electrocasnice mici şi telefoane

La fel ca în anii trecuti, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că "sigur vor cumpăra", în cazul bărbaților media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%, se arată într-un studiu al Millward Brown, preluat de Mediafax.

"În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală) sunt mai degrabă «senzoriale» și astfel necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă", a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown România, Daniela Lazăr.

Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, urmate de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%), potrivit intenției de achiziție.

"Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile", arată studiul.

Pe lista se mai regăsesc, în ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), maşini de spălat (9%) şi încălţăminte (8%).

În ceea ce priveşte magazinele luate în calcul pentru cumpărături de Black Friday, topul primelor nume menționate de respondenţi este format din eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Domo, Media Galaxy, Auchan, Kaufland, cora şi Dedeman.

Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care știu acum de Black Friday.

Cele mai citite

Înscrierea la creşă sau la grădiniţă începe luni

Înscrierea la creşă sau la grădiniţă începe luni şi se încheie pe 14 iunie - prima etapă, potrivit metodologiei şi calendarului elaborate de Ministerul...

Zelenski, din Harkovul devastat, îi îndeamnă pe Biden și Xi să participe la summitul pentru pace

Președintele Volodymyr Zelenski a făcut apel la președintele american Joe Biden și la liderul chinez Xi Jinping să participe la summitul pentru pace, în...

Inspectorii ANAF vor plăti amenzi dacă nu respectă termenele și obligațiile care le revin în relația cu contribuabilii

Funcționarii ANAF ar putea plăti amenzi usturătoare dacă nu vor respecta termenele pentru trimiterea comunicărilor către contribuabili, conform unei inițiative legislative depusă de senatorul...
Ultima oră
Pe aceeași temă