Lupta între producฤtorii auto premium, BMW, Audi ลi Mercedes s-a încheiat ลi în 2013, dupฤ nouฤ ani consecutivi, tot cu victoria BMW. Creลteri ale vânzฤrilor la niveluri record au înregistrat fiecare dintre cei trei producฤtori, însฤ BMW ลi-a menลฃinut un avans consistent în faลฃa celorlalลฃi doi rivali.
BMW a rฤmas lider la vârful industriei auto, pe segmentul premium, cu vânzฤri totale de 1,66 milioane maลini la nivel mondial, ceea ce reprezintฤ o creลtere faลฃฤ de 2012 cu 8%, potrivit Automotive News Europe. Este cel de-al nouฤlea an consecutiv în care BMW ocupฤ prima poziลฃie, dupฤ ce în 2005 prelua conducerea de la Mercedes, care în 2011 era depฤลit ลi de Audi. Anul 2013 a reprezentat pentru BMW mai ales deschiderea unui nou front de luptฤ, pe segmentul electric, acolo unde încearcฤ sฤ-ลi construiascฤ o poziลฃie de top cu modele ca i3 sau i8.
Audi rฤmâne pentru al treilea an la rând ocupantul celei de-a doua poziลฃii, cu 1,58 milioane unitฤลฃi, în creลtere tot cu 8% faลฃฤ de 2012. Audi a mizat în ultimii ani pe accentuarea sportivitฤลฃii modelelor sale, aceasta devenind un aspect definitoriu pentru brandul sฤu.
Rivalul din Stuttgart, Mercedes, a atins anul trecut vânzฤri totale, la nivel mondial, de 1,46 milioane unitฤลฃi, cu 11% mai mult decât în 2012. Mercedes a înregistrat cea mai mare creลtere, reuลind sฤ reducฤ diferenลฃa care o desparte de celelalte douฤ companii conaลฃionale. În SUA producฤtorul german a reuลit deja sฤ câลtige poziลฃia de lider, însฤ lupta în Europa ลi Asia va fi chiar mai grea.
Citeลte ลi Audi prezintฤ viitorul printr-un nou concept: 100 km/h în 4,6 secunde, consum de scuter!
2014 dinamiteazฤ lupta
Anul acesta diferenลฃa între cei trei producฤtori s-ar putea diminua ลi mai mult, vânzฤrile celor de la Mercedes galopând puternic din urmฤ, susลฃinute mai ales de noile modele precum Clasa C sau noul SUV GLA.
Dacฤ BMW mizeazฤ foarte mult pe cel mai bine vândut model al sฤu Seria 3, care anul trecut a ajuns la 500.000 unitฤลฃi, cu 23% mai multe decât în 2012, Audi se bazeazฤ pe noul A3 dar ลi pe extinderea gamei sale de SUV-uri, pentru a contracara gama X a liderului de piaลฃฤ.
Atât Audi, cât ลi Mercedes ลi-au fixat ca obiective câลtigarea primei poziลฃii de la BMW pânฤ în 2020. În plus Mercedes ลi-a stabilit ca pânฤ în 2015 sฤ-i depฤลeascฤ pe cei de la Audi, ceea ce la o primฤ vedere pare realizabil cel mai devreme în ultimul trimestru al acelui an.
Dupฤ ce Mercedes a început deja un plan ambiลฃios de investiลฃii, din care face parte ลi cea mai mare fabricฤ a sa din lume, construitฤ anul trecut în China, Audi a anunลฃat la rândul sฤu investiลฃii de 22 miliarde euro pentru a ajunge la 60 de modele, de la 49, în prezent ลi pentru construirea unor noi unitฤลฃi de producลฃie în China, Brazilia sau Mexic.
Potrivit analiลtilor de la IHS, care monitorizeazฤ întreaga industrie, nici în 2014 situaลฃia în topul producฤtorilor premium nu se schimba, podiumul fiind în aceeaลi ordine: BMW, Audi, Mercedes.