Fostul director executiv al companiei Apple, John Sculley, a declarat pentru BBC că firma pe care a condus-o ar trebui să-şi folosească potenţialul economic pentru a achiziţiona segmente mari de piaţă, cum ar fi platformele de cumpărărturi online, dacă doreşte să domine piaţa.
Sculley a spus că Apple ar trebui să facă achiziţii mari, strategice, în loc să cumpere stocuri sau să dea mai multe dividende.
„Apple nu a achiziţionat, până acum, companii mari, şi când te uiţi la sistemul de bilete digitale Apple Passbook şi la recunoaşterea amprentelor digitale – te întrebi ce s-ar putea întâmpla dacă Apple ar cumpăra eBay? Şi ar avea PayPal, toate integrate? Părerea mea este că s-ar schimba, dintr-o dată, întreg peisajul de e-commerce”, a declarat Sculley.
În general, Apple nu achiziţionează companii şi domenii de mari dimensiuni, ci preferă să cumpere companii mai mici, cu tehnologii specifice, şi să le integreze într-un plan de afacere. Fostul director executiv al companiei a spus că Apple înseamnă construirea de produse măreţe, dar şi despre construirea şi modelarea pieţelor.
„Dacă ar avea Amazon-ul, care este pe cel mai rapid motor pentru a domina fiecare aspect al e-commerce – dintr-o dată jocul, peisajul, s-ar schimba”, a mai spus Sculley.
John Sculley a fost director executiv al Apple între 1983 şi 1993. În timpul mandatului său, Sculley a încercat să-l înlăture din companie pe Steve Jobs, o atitudine despre care fostul patron Apple spune că ar fi fost generată de lipsa de experienţă în aprecierea viziunii lui jobs pentru viitoarele produse.