33.1 C
București
marți, 18 iunie 2024
AcasăSpecialParcul Bordei, motiv de dispută între Primăria Sectorului 1 și omul de...

Parcul Bordei, motiv de dispută între Primăria Sectorului 1 și omul de afaceri Costică Constanda

Primăria Sectorului 1 refuză să autorizeze eliberarea unor certificate urbanism pentru construirea de clădiri în Parcul Bordei, solicitate de omul de afaceri Costică Constanda, care deține două terenuri în acest parc.

În decembrie 2013, omul de afaceri a cerut Primăriei Sectorului 1 eliberarea a două certificate de urbanism, cu scopul de a începe construcții în parc, invocând prevederile Planului Urbanistic Zonal, aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 269/2007, care îi permitea să construiască blocuri cu regim de înălțime P+11 etaje.

Cu toate acestea, Primăria Sectorului 1 s-a opus eliberării certificatelor, pe motiv că este în afara legii, întrucât terenurile deținute de Constanda fac parte din zona spații verzi, potrivit Planului Urbanistic General (PUG), aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 269/2000.

Potrivit unui comunicat de presă remis redacției, „schimbarea destinației terenurilor amenajate ca spații verzi și/sau prevăzute ca atare în documentațiile de urbanism, reducerea suprafețelor acestora ori strămutarea lor este interzisă, indiferent de regimul juridic al acestora. Actele administrative sau juridice emise ori încheiate cu nerespectarea prevederilor alin. 1 sunt lovite de nulitate absolută”.

Mai mult, sursa citată precizează că două terenuri din Parcul Bordei au fost declarate de utilitate publică, iar Ministerul Mediului și Pădurilor a fost desemnat să efectueze procedurile de expropriere.

 „Întrucât ministerul de resort a tergiversat efectuarea exproprierii, Consiliul Local Sector 1 a dat în judecată ministerul. În anul 2014, Înalta Curte de Casație și Justiție a admis acțiunea administrației locale a Sectorului 1 și a obligat Ministerul Mediului și Guvernul României să îndeplinească procedurile de expropriere. Menționăm că, prin intrarea în vigoare a Legii nr. 170/2008, Planul Urbanistic Zonal din 2007, care dădea dreptul de construire în Parcul Bordei, și-a încetat valabilitatea”, informează Primăria Sectorului 1.

În septembrie, Costică Constanda a notificat Primăria Sectorului 1 și a solicitat eliberarea de noi certificate de urbanism pentru terenurile din Parcul Bordei, invocând o lege care prevede că „dacă au trecut mai mult de doi ani de la declararea utilității publice a terenurilor și acest lucru nu s-a materializat, se repun în drept documentațiile de amenajare a teritoriului și urbanism aflate în vigoare la data declarării utilității publice, respectiv PUZ 2007, care îi dădea dreptul de construire”. În acest caz, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că legea invocată nu se aplică.

Tot în 2015, Costică Constanda a dat în judecată atât Primăria Sectorului 1, cât și pe semnatarii certificatelor de urbanism pentru cele două terenuri pe care le deține în Parcul Bordei. Omul de afaceri solicită anularea certificatelor de urbanism emise de Primăria Sectorului 1 și emiterea unor noi certificate, conform PUZ-ului din 2007. În plus, Constanda mai solicită obligarea semnatarilor certificatelor de urbanism, care s-au opus construirii, la plata unor penalități de 1000 lei pentru fiecare zi de întârziere. Cauza este pe rolul Tribunalului București.

Cele mai citite

Un nou consiliu de administrație al companiei Tarom

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM are un nou Consiliu de Administraţie, din 15 iunie, care a fost aprobat cu majoritate de...

Cine este secretarul de stat din MApN care își bate joc de CSA Steaua București

De mai bine de trei ani, Clubul Sportiv al Armatei (CSA) Steaua București a ajuns Cenușăreasa sportului românesc și, totodată, bătaia de joc...

BAAR: Costurile cu piesele înlocuite pentru autovehiculele reparate în baza poliţelor RCA au crescut cu 34% 

Costurile cu piesele înlocuite pentru autovehiculele reparate în baza poliţelor RCA au crescut cu aproximativ 34% în perioada 2020-2023, iar circa 50% din autovehiculele...
Ultima oră
Pe aceeași temă