22.5 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSportŞtefan (PSD): USL intenţionează să depună la Cameră o moţiune simplă pe...

Ştefan (PSD): USL intenţionează să depună la Cameră o moţiune simplă pe tema absorbţiei fondurilor europene

CNA a amendat, astăzi, Kanal D cu 130.000 de lei, Pro TV, cu 100.000 de lei, Prima TV, cu 50.000 de lei, şi TVR 1, cu 20.000 de lei, pentru depăşirea spaţiului de publicitate legal, în lunile noiembrie şi decembrie 2011, relatează Mediafax.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a monitorizat, în lunile noiembrie şi decembrie, duratele inserţiilor de publicitate în intervalul orar 18.00 – 23.00, la Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR1. Pentru calculul acestor durate, s-au preluat măsurătorile efectuate de GfK şi s-au prelucrat ţinându-se seama de prevederile din Legea audiovizualului nr. 504/2002.

CNA a constatat depăşiri mari ale duratelor legale de publicitate la Kanal D, Pro TV, Prima TV şi TVR 1.

Astfel, Kanal D depăşit cu 4 ore şi 55 de minute spaţiul legal de publicitate în luna noiembrie şi cu 2 ore şi 33 de minute în decembrie.

Pro TV a depăşit cu 3 ore şi 24 de minute spaţiul legal de publicitate (în noiembrie) şi cu 2 ore şi 27 de minute (în decembrie).

Prima TV a depăşit cu 1 oră şi 17 minute spaţiul legal de publicitate (în noiembrie) şi cu 20 de minute şi 10 secunde (în decembrie).

TVR 1 a depăşit cu 45 de minute şi 56 de secunde (în noiembrie) şi cu 26 de minute şi 22 de secunde (în decembrie).

La propunerea lui Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, Consiliul a decis să amendeze Kanal D cu 130.000 de lei, Pro TV – cu 100.000 de lei, Prima TV – cu 50.000 de lei şi TVR 1 – cu 20.000 de lei.

De asemenea, CNA a decis să aplice o somaţie publică televiziunii OTV, care a avut încălcări mai mici ale duratei de publicitate legale, respectiv de 1 minut şi 32 de secunde, în noiembrie, şi de 12 minute şi 39 de secunde, în decembrie

Sancţiunile au fost aplicate cu unanimitate de voturi.

Potrivit art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului, “(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”.

Cele mai citite

Doi cetățeni ucraineni au fost recuperați de Salvamont și Poliția de Frontieră în Munții Maramureșului

Cei doi cetăţeni ucraineni care au trecut graniţa în România prin Munţii Maramureşului au fost găsiţi de echipa mixtă formată din salvamontişti şi poliţişti...

RAR aduce lămuriri despre sancționarea conducătorilor auto care folosesc cauciucuri „ all season”

RAR a clarificat că informațiile vehiculate în mass-media despre sancționarea conducătorilor auto care utilizează anvelope "all season" sunt nefondate și fără suport legal. „BREAKING NEWS...

Indiferent când e primul tur și când e al doilea tur al prezidențialelor, Ciucă tot a ieșit cu turul rupt

Ilustrație: Marian Avramescu Președintele Partidului Național Liberal (PNL), generalul Nicolae Ionel Ciucă, nu s-a săturat să piardă cu 0 – 2 în fața președintelui...
Ultima oră
Pe aceeași temă