30 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSportUdrea: Ministerul nu va plăti contractul pentru brandul de ţară dacă nu...

Udrea: Ministerul nu va plăti contractul pentru brandul de ţară dacă nu s-a respectat legea

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plăti banii prevăzuţi în contract.

“Ministerul nu va plati daca se va dovedi ca brandul nu este unul original”, a declarat ministrul Turismului referindu-se la logo-ul de tara lansat saptamana trecuta la Shanghai, potrivit Hotnews.ro.

“Romania are acum un brand turistic bine definit. Mizam pe autenticitate, natura salbatica si cultura unica. Romania e pentru cei care isi doresc sa traiasca experiente pline de satisfactie. Etapa de creare vizuala a brand-ului este doar o mica parte din serviciile contractate. Tonul vizual e in deplin acord cu rezultatele cercetarilor”, a declarat, luni, ministrul Elena Udrea.

Udrea a mai declarat, luni, la începutul şedinţei Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.

“Singura controversă referitor la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta şi logoul unei firme de transport din Marea Britanie”, a spus Udrea, citata de Mediafax.

Ea a adăugat că i-a rugat pe reprezentanţii THR-TNS să explice Consiliului de Brand cum a fost creat izotipul.

“Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide noi aşa vom proceda”, s-a adresat Udrea repreztanţilor Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu.

“Toată această controversă a avut şi efecte pozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacă ar fi fost să o plătim”, a spus Udrea, după care a părăsit sala, lăsându-i pe reprezentanţii Consiliului de Brand să analizeze problema.

Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.

MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.

Asocierea THR/TNS susţine că brandul de turism şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.

Referitor la vizualul brandului, asocierea menţionează că acesta a fost elaborat în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României, se arată într-un comunicat transmis vineri seara de Ministerul Dezvoltării şi Turismului.

“Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare”, se spune în răspunsul asocierii.

Un site românesc a prezentat joi mai multe similitudini între logo-ul din brandul turistic lansat joi la Shanghai şi cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.

Logo-ul şi sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

 

Cele mai citite

Construcție filosofică

O condiție a vieții izbutite este cunoașterea realității în care se trăiește. Împărtășesc opinia că, printre formele spiritului, filosofiei îi revine să asigure reflecția...

Mbappe și Ronaldo, resemnați. Golgheterul EURO 2024 e autogolul

Ilustrație: Marian Avramescu Supervedetele fotbalului Cristiano Ronaldo și Kylian Mbappe sunt pe cale să plece cu cozile între picioare de la Turneul Final al...

Șefii apărării din Rusia și din SUA au stabilit primele dialoguri

Șefii apărării din SUA și Rusia, Lloyd Austin și Andrei Belousov, au vorbit ieri la telefon, într-un dialog neobișnuit între cele două mari puteri...
Ultima oră
Pe aceeași temă