Directorul companiei de asigurări, Mihai Popescu, explică pentru România Liberă unde se află românii pe scara evoluţiei financiare şi câţi dintre ei mai au bani şi pentru poliţe.
Mihai Popescu, noul CEO al Aviva, este convins că priorităţile oamenilor nu ar trebui să se schimbe pe timp de criză, chiar dacă veniturile lor scad, de cele mai multe ori.
R: Ce ţintă de vânzări are Aviva pentru 2010? Ţintiţi vânzări mai mari decât în 2009?
M.P: Cred că obiectivul principal al oricărei companii ar trebui să fie creşterea vânzărilor comparativ cu anul anterior. Ceea ce este mai important însă este modalitatea şi tacticile utilizate pentru atingerea acestui obiectiv. În perioada imediat următoare Aviva România se va concentra pe dezvoltarea calităţii procesului de vânzare, asta însemnând investiţii importante în procesele de instruire şi management al forţei de vânzări.
R: Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească un broker pentru a lucra cu Aviva?
M.P: Pentru noi este foarte important ca partenerii noştri să aibă aceeaşi viziune de business ca şi noi, respectiv orientarea către client şi angajament pe termen lung faţă de acesta. Suntem deschişi oricărui partener care împărtăşeşte această viziune, indiferent de mărimea acestuia, numele, data intrării pe piaţă. Căutăm permanent parteneri pe termn lung.
R: Care este beneficiul unui broker de asigurări din relaţia cu Aviva? Ce procent din preţul fiecărei poliţe vândute îi revine brokerului?
M.P: Cel mai important beneficiu pe care un broker îl obţine din relatia cu Aviva este accesul la expertiza pe care noi o avem în domeniul serviciilor financiare, acces la resurse de dezvoltare pe care Aviva le pune la dispoziţia partenerilor (şi mă refer aici în primul rând la programele de instruire, tehnologia şi infrastructura fluxurilor operaţionale) şi, nu în ultimul rând, o relaţie directă şi solidă cu factorii de decizie.
R: Intenţionaţi să majoraţi ponderea brokerilor în business-ul Aviva? Dacă da, până la ce nivel?
M.P: Brokerii sunt parteneri extrem de importanţi în cadrul strategiei noastre de dezvoltare. Ne dorim ca pe viitor să dezvoltăm şi mai mult acest canal de distribuţie şi vizăm încheierea unor parteneriate noi, pe termen lung.
R: Care este cea mai scumpă poliţă vândută de Aviva în România?
M.P: Cea mai mare sumă asigurată de Aviva este de 7,5 milioane de euro. Nu cred însă că această sumă este relevantă la nivel de portofoliu, pentru că suma asigurată este în strânsă dependenţă cu nevoia clientului şi de ce să nu fim sinceri, în România, oamenii încă nu au aceste necesităţi.
R:Credeţi că 2010 va fi un mai bun decât 2009 pentru piaţa de asigurări sau dimpotrivă?
M.P: Da, există criza financiară. Da, există probleme de lichidităţi la nivel de industrie şi, da, există oameni care au fost nevoiţi să îşi modifice comportamentul de consum. Studiem piaţa atent, vedem ce se întâmplă la nivel de industrie şi nu putem să negăm realităţile. O realitate însă este şi faptul că aproximativ 30-40% din populatia ţării continuă să aibă aceleaşi obiceiuri de consum (poate cu mici modificări). Aceleaşi vacanţe, ieşiri la restaurante, cinematografe, mall-uri şi aceştia sunt în măsură să îşi planifice viitorul financiar. Indiferent de perioada pe care o traversăm, independenţa financiară ar trebui să fie pe primul loc pentru orice român. Consultanţa profesionistă de calitate este cuvântul-cheie în aceste vremuri, pentru că oamenii trebuie să înţeleagă că nevoile şi priorităţile nu se modifică în astfel de vremuri.