Programul de reparatii si modernizare a infrastructurii este cel mai important capitol al strategiei Ministerului Transporturilor, deoarece integrarea in Uniunea Europeana presupune alinierea cailor ferate romane la standardele UE. Aceste programe de modernizare a retelei feroviare se vor realiza gradual pana in anul 2015. Pentru realizarea lor, s-a apelat la utilaje ultraperformante. Programul de achizitii masini grele de cale derulat de CNCF „CFR” SA este finantat de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) si Banca Europeana de Investitii (BEI), in urma acordurilor de imprumut semnate intre Guvernul Romaniei si bancile finantatoare. Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA si firma austriaca Plasser&Theurer, desemnata castigatoare in urma unei licitatii internationale, au semnat contractele pentru achizitia de masini grele de cale. Valoarea contractelor, incheiate intre CFR SA si Plasser&Theurer, este de: 7.200.000 euro, pentru cinci utilaje din credit JBIC si 4.800.000 euro, pentru trei utilaje din credit BEI.
Colaborarea dintre CFR SA si Plasser&Theurer dateaza din anul 1967, cand au fost livrate primele patru masini de ciuruit balastul caii ferate.