20 C
București
miercuri, 25 septembrie 2024
AcasăȘtirile zileiInfractorii cibernetici vizează rețelele de publicitate online pentru distribuirea de malware, avertizează...

Infractorii cibernetici vizează rețelele de publicitate online pentru distribuirea de malware, avertizează experții

Experții în securitate cibernetică de la Eset, producătorul de soluții antivirus, atrag atenția asupra noilor tactici ale infractorilor cibernetici care utilizează rețelele de publicitate online pentru a răspândi programe malware prin reclame.

Aceste campanii, denumite „malvertising”, implică achiziționarea de spații publicitare pe motoarele de căutare, cu scopul de a atrage utilizatorii către site-uri periculoase.

Mark Szabo, specialist în securitate, explică într-un articol publicat pe blogul Eset din România că, în contextul expansiunii internetului, infractorii au profitat de popularitatea reclamelor online, strecurând anunțuri malițioase printre cele legitime.

Printre tacticile utilizate de atacatori se numără imitarea unor programe cunoscute precum Blender, Audacity, GIMP și MSI Afterburner.

Datorită achiziționării de anunțuri plătite, site-urile rău intenționate ajung în vârful rezultatelor din motoarele de căutare, fără a mai fi necesare trucuri SEO.

Potrivit Agerpres, natura complexă a publicității online face ca și agenții legitimi de publicitate să fie vulnerabili la atacuri.

Hackerii pot compromite întregul lanț publicitar, de la achiziționarea de reclame la piratarea site-urilor sau serverelor de anunțuri. Deși motoarele de căutare elimină în mod constant reclamele dăunătoare, atacatorii găsesc mereu modalități de a evita filtrarea, ceea ce face ca riscul să persiste.

Printre metodele de atac se numără și bannerele maligne ce ascund coduri periculoase folosind tehnici de steganografie, anunțuri rău intenționate integrate în hyperlinkuri sau ferestre pop-up.

Conform datelor Google, în 2023, gigantul tehnologic a blocat sau eliminat peste un miliard de reclame dăunătoare, inclusiv pe cele care promovau programe malware.

Narcis Rosioru
Narcis Rosioruhttps://www.romanialibera.ro
Narcis Roșioru, născut în 1989, este un profesionist în comunicare și mass-media din București. Începând cu 1 iulie 2024, s-a alăturat echipei România Liberă. Anterior, Narcis a avut diverse roluri în mass-media, inclusiv editor web și specialist în social media la Europa FM, reporter la Fanatik.ro și producător video la Mediafax Group. A fost și redactor-șef la TeoTrandafir.com, unde a coordonat echipa editorială și gestionat pagina de Facebook. Narcis are o diplomă de master în Tehnici de Comunicare și Producție Mass-Media de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați, unde a obținut și diploma de licență în Jurnalism.
Cele mai citite

Cererea de contabili pe piața muncii, în creștere semnificativă; salarii de până la 25.000 de lei brut

Poziția de contabil continuă să fie una dintre cele mai căutate pe piața muncii, nefiind afectată de avansul tehnologic în domeniul Inteligenței Artificiale (AI),...

Salariile din România au crescut cu 7,5% în 2024, conform unui studiu

Salariile angajaților din România au înregistrat o creștere medie de 7,5% în 2024 comparativ cu anul precedent, potrivit studiului salarial realizat de Mercer Marsh...

Scăderea dobânzilor impulsionează creșterea creditării bancare, cu un avans anual de 7,7% în august

Reducerea dobânzilor de către Banca Națională a României (BNR), inițiată în iulie și continuată în august, începe să aibă un impact semnificativ asupra creditării,...
Ultima oră
Pe aceeași temă