CNAIR nu se ia după Mihai Tudose și susține că prioritatea absolută este Autostrada Pitești-Sibiu. Proiecte de 13,8 miliarde de lei urcate în SEAP

de Adrian Bărbulescu , 10 septembrie 2017 - stire actualizata la ora 08:03, 11 septembrie 2017
CNAIR nu se ia după Mihai Tudose și susține că prioritatea absolută este Autostrada Pitești-Sibiu. Proiecte de 13,8 miliarde de lei urcate în SEAP

Oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susțin că prioritatea zero este construcția Autostrăzii Pitești-Sibiu, în ciuda faptului că în ultima perioadă premierul Mihai Tudose a marșat pe Comarnic-Brașov.

România liberă a demonstrat că Autostrada Comarnic-Brașov reprezintă o investiție inutilă, care nu va fi utilizată de transportatorii de mărfuri și care nu va putea fi recuperată nici după multe decenii.



„Prioritatea absolută a Companiei este în acest moment Autostrada Sibiu-Piteşti, parte importantă a Coridorului IV Pan-European. În acest context, au fost scoase la licitaţie anul acesta contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale acestui proiect de o importanţă majoră pentru economia României. Până la sfârşitul anului, CNAIR SA intenţionează să scoată la licitaţie şi documentaţiile pentru proiectarea şi execuţia loturilor 2, 3 si 4 ale acestei autostrăzi, după ce, împreună cu Institutul Geologic Român, va pune la punct documentaţia premergătoare”, se arată într-un comunicat dat publicității sâmbătă de CNAIR.

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitaţie, în perioada ianuarie-august 2017, proiecte de 13,8 miliarde de lei finanţate din fonduri UE. Compania a mai scos la licitaţie proiectarea şi execuţia celor 4 loturi ale Drumului Expres Craiova-Piteşti, cu o lungime totală de 121 km.

Potrivit CNAIR, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru care a fost scos la licitaţie anul acesta contractul destinat proiectării şi execuţiei, reprezintă cel mai complex proiect de infrastructură lansat în ultimii 27 de ani în România. După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 de metri).

„Lărgirea la patru benzi a actualei Centuri a Capitalei pe sectorul DN 2 - A2, proiect care pevede demararea unor lucrări de execuţie, reprezintă de asemenea un pas important pentru îmbunătăţirea fluenţei traficului periurban şi de tranzit, în zona de Nord a Bucureştiului”, se arată în comunicat. A mai fost lansată în acest an şi licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Pasajului de la Mogoşoaia.

Pentru eliminarea punctelor de conflict rutier în cele mai importante zone ale Centurii de Sud a Bucureştiului, CNAIR SA menţionează că a lansat în licitaţie publică documentaţia pentru proiectarea şi execuţia pasajelor Berceni şi Olteniţa. Configurate ca sensuri giratorii suspendate, cele două pasaje vor îmbunătăţi desfăşurarea circulaţiei în aceste zone.

De asemenea, unul din cele mai importante proiecte pentru Capitală este Noua Autostradă de Centură, cunoscută şi sub denumirea de Ringul 0, proiect care a fost la rândul său scos la licitaţie publică anul acesta. „Sectorul de Sud, postat în SEAP, face parte din noul Inel de Centură a Capitalei şi va fi similar proiectelor destinate fluidizării circulaţiei în zona metropolelor europene”, mai arată CNAIR.

Printre obiectivele de infrastructură pentru care CNAIR SA a scos la licitaţie anul acesta contracte de proiectare şi execuţie se mai numară: Varianta de ocolire Timişoara Sud, finalizarea Autostrăzii Braşov–Tg. Mureş-Cluj- Oradea (loturile 1,2,3 - Suplacu de Barcău-Borş), lărgirea la 4 benzi a DN7 (Bâldana – Titu) şi Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad.

Tot în acest an Compania a lansat licitaţii publice pentru elaborarea unor Studii de Fezabilitate şi Proiecte Tehnice destinate construcţiei Drumurilor de mare viteză Focşani-Bacău, Ploieşti-Buzău, Bacău-Paşcani şi Buzău-Focşani. A fost postată pe SEAP şi documentaţia destinată elaborării Studiului de Fezabilitate şi Proiectului Tehnic pentru construcţia drumului de legătură între A3 (Autostrada Bucureşti-Ploieşti) şi Aeroportul Henri Coandă.

CNAIR SA mai are în pregatire proiecte de infrastructură rutieră, în valoare de 17,6 miliarde de lei fără TVA, care urmează să fie lansate în licitaţie publică anul acesta. Alături de documentaţia pentru loturile 2, 3 şi 4 ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti, se mai află în elaborare contracte pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, a sectorului Nădaşelu-Mihăeşti, aferent Autostrăzii Transilvania şi a Sectiunii E, aferentă Lotului 2 al Autostrăzii Lugoj- Deva.

Comentarii

  • intreBARE

    11 septembrie 2017 0:35

    De ce credeti ca nimeni nu are nicio problema cu faptul ca autostrada rapida care ne leaga de UE, face o bucla nepermisa, avand in vedere scopul ei principal, cand puteau foarte bine lega cimishoarea prin drum RAPID de Arad, iar toata lumea vrea ca Brasovul si Ploestiul sa fie ocolite de o autostrada care sa le lege de restul UE, desi in ROMANIA traiesc mult mai multi moldoveni decat toti oltenii oriundea ar fi ei?

    raspunde comentariului
    • OMV-&MOL si-au tras un petrrom pe care-l supun la perversiuni animalice in grup organizat de rusi?

      12 septembrie 2017 13:56

      Care-ar fi interesul, avand in vedere ca Bucuresti-Pitesti trebuie refacuta? Pai, MOMENTAN nu poate fi decat blocarea autostrazii lui dragnea... si tudose care dubleaza efectiv DUNAREA=autostrada albastra cea mai ieftina cale de transport marfuri din lume = PEAPE! ... fara insa a impieta asupra intereselor maGhiare din asa zisa transilvanie, doar trecem pe la ei si candva trebuie sa traga cateva bretele de autostrada unde avem noi nevoie ca sa ne interconectam. In mod rational, practic, strategic, GEOGRAFIA ne obliga sa avem mai multe strapungeri moderne ale carpatilor, in regim de autostrada cum au podurile de peste Dunare de zeci de ani, iar penetrarea pana in buricul ROmaniei cu o autostrada e cea mai pragmatica si ieftina solutie =ceva care chiar ne putem permite, spre deosebire de restul solutiilor fanteziste, nepractice si incalculabil de scumpe pe linga faptul ca nu rezolva nimic. Daca ai asemenea geogra si vecinatati, autostrazile, culoarele complexe de transport ar trebui sa semene cu arterele si venele principale, cu fluviile cu riuri, care sa canalizeze traficul principal spre cele mai indepartate capilare.

      raspunde comentariului
  • Gogu

    10 septembrie 2017 17:59

    Se dau banii pe tot felul de proiecte care nu sunt realizate niciodata.

    raspunde comentariului
  • tg.muuuush poate fi legat printr-un expres de Luna, caci de la Luna La Soarele din Buda mai e un pas si vreo trei salturi in gol

    10 septembrie 2017 17:33

    Sincer, pe mine ma intereseaza doar daca au ajuns la SIbiu si cand au de gand sa ajunga in Brasov, fara sa treaca prin fundatura tgmuuuuuuesh, si la fel ca si voi am propriiile mele interese care nu sunt nicidecum mai prejos decat ale voastre. Toata lumea stie ca Brasov si Ploiesti sunt centre mult mai importante decat maPiteshti si nimeni nu se mai intreaba de mult de ce autostrada o da cotita obligatoriu prin cimishoara.

    raspunde comentariului
  • SUPER

    10 septembrie 2017 17:05

    Nu mai bateti campii. Finantarea pentru CNAIR de unde vine?

    raspunde comentariului
  • deci, nu mai sunt express?

    09 septembrie 2017 23:20

    Numai tampenii! CNAIR are nevoie de o urgenta reorganizare si restructurarea prioritatilor. Drumuri de mare viteza", noi concepte!, AUTOSTRADA tg.muuuieshi-BRASHOV ... - fiecare shefutz pus peste o companie are propriile lui prioritatzi NATIONALE, dictate de DACU shtie! Multi au nevoie de centuri, mai ales acolo unde exista gatuituri naturale ale traficului, din cauza geografiei si a circulatiei intense.

    raspunde comentariului
  • moshu49

    09 septembrie 2017 20:33

    cum a zis și Lenin mințiți, mințiți, mințiți, n-aveți voie să dormiți!

    raspunde comentariului
  • Mihaita

    09 septembrie 2017 15:58

    Doar un ageamiu poate spune ca Comarnic Brasov cel mai circulat drum din tara este inutil.

    raspunde comentariului
  • costica

    09 septembrie 2017 14:49

    Castigi online la domiciliu, usor si nou. Oferta limitata pentru cinci mii de persoane extrem de serioase. Castiguri de cel putin patru mii de dolari pe an. Oferim contract de rezolutie globala. Varsta minima 18 ani. Solicitati detalii mai multe la adresa de email pacurarucostica1963gmail com

    raspunde comentariului
  • Anti ciuma rosie

    09 septembrie 2017 14:47

    Dar despre metrou nu vorbim deloc? De ce nu ducem mwtru de pe acum in toate comune limitrofe brceni, afumati , chitila, chiaja, caarefour militari pana in ciorogarla, domnesti.. iar la capete mari pacari pt masini. Ia ghici tu tzatz Fi rea , scad numar masini in Bucale? Toti imbecilii care au votat-o sa stea in trafic pana crapa..!

    raspunde comentariului
    • Franjo Glavina PSD SCOS IN AFARA LEGII

      09 septembrie 2017 21:53

      esti bland ! KUR VA FIREA , MUJ STA FIREA , TARA TURA FIREA , VOMA DE BALEGA ROSIE FIREA ASTA ESTE ACEST SPECIMEN SUBUMAN VOTAT DE ASISTATI SI BOSOROGI. FIREA PRIMARUL MIZERABIL AL UNUI ORAS DIN LUMEA A 4A.... Ce a facut aceasta taratura pt Bucuresti in afara de gaini, oua si iepuri de un prost gust strigator la cer????

      raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design