Din echipa inițială a proiectului au făcut parte 40 de persoane, dar în final au rămas doar opt studenți de la Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice din Iași, coordonați de profesorul Adrian Sachelarie. Ei au realizat, în cadrul unei lucrări de licență, un nou model de ARO.
Ideea acestei mașini a pornit de la un concurs de design lansat de Universitatea Tehnică și intitulat „ARO Revolution”. Proiectul a pornit de la vehicul vechi ARO 244, de la care a fost recuperat șasiul, rezultând în final un automobil pick – up, dotat cu un motor Toyota cu capacitatea de 2,4 litri și 110 cai putere. Noul model, mai greu cu o tonă față de vehiculul original, a fost denumit “iARO Camarad” (litera i fiind inițiala orașului Iași). O variantă intermediară a fost prezentată, în anul 2015, și la Salonul Auto București.
Uzina ARO din Câmpulung-Muscel a început să producă vehicule de teren în anul 1957. Ea a asamblat peste 380.000 de vehicule, mai întâi sub marca IMS și apoi sub numele de ARO. Două treimi dintre acestea au fost exportate în peste 110 țări – în condițiile în care, până în anul 1989, 90 la sută din producție mergea la export.
Uzina din Câmpulung-Muscel și-a încetat producția în anul 2003. Dar potrivit anumitor surse, mașini ARO au continuat să fie produse, ulterior, încă zece ani, în Cehia.