9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăSpecialToate comunicatiile sunt unificate intr-o singura interfata

Toate comunicatiile sunt unificate intr-o singura interfata

Un birou in fata caruia un om apeleaza printr-o interfata unica toate tipurile de comunicatii de voce, date si video. Nu este nici pe departe o imagine dintr-un film de anticipatie, ci o solutie tehnologica perfect realizabila chiar in aceste zile, dupa ce Cisco a lansat un nou sistem de comunicatii unificate (Cisco Unified Communications).
“In loc sa realizeze o simpla conectare a produselor, Cisco Unified Communications asigura structurarea si inteligenta necesare integrarii comunicatiilor cu procesele de la nivelul companiilor, asigurand transferul rapid al informatiilor prin intermediul celui mai adecvat mediu de comunicatii. Companiile pot colabora in timp real, utilizand aplicatii avansate pentru videoconferinte, comunicatii de voce si web integrate, telefonie IP mobila, mesagerie vocala etc. – toate accesibile prin intermediul unei interfete integrate si usor de utilizat. Solutia asigura economii de timp, contribuind totodata la reducerea costurilor si la sporirea productivitatii si a avantajelor concurentiale”, a aratat Cristian Popescu, enterprise account manager Cisco Systems.
Cisco Unified CallManager, componenta bazata pe software de procesare a apelurilor a Cisco Unified Communications, constituie o solutie scalabila si cu o disponibilitate sporita pentru procesarea apelurilor din sistemele de telefonie IP. Cisco Unified CallManager poate raspunde la o gama larga de cerinte – de la acelea ale operatorilor mobili, ale angajatilor mobili si ale personalului din birourile din teritoriu pana la acelea ale companiilor de dimensiuni foarte mari. Multumita capabilitatii serverelor Cisco Unified CallManager multiple de a fi grupate in clustere cu administrare unica, capacitatea unui sistem poate fi scalata pentru 1 milion de utilizatori, repartizati in mai mult de 100 de site-uri ale retelei. Cisco Unified CallManager beneficiaza de functii precum integrarea cu lista de adrese a aplicatiei Microsoft Outlook, in scopul simplificarii apelurilor, de instrumente de analiza si de raportare, pentru stocarea unor inregistrari detaliate ale parametrilor apelurilor, de o consola a operatorului telefonic si teleconferinte. Pentru companiile mici si birourile de filiale, Cisco Unified CallManager Express asigura rutarea apelurilor, serviciul de linii in asteptare, precum si functii de tipul “meet-me conferencing”, paging, intercom.
Solutia Cisco Unified Personal Communicator – conceputa pentru utilizatorii Cisco Unified CallManager – poate integra o mare varietate de aplicatii si de servicii de comunicatii intr-o aplicatie desktop unica. Prin intermediul unei interfete simple, utilizatorii pot accesa rapid o gama larga de instrumente puternice de comunicatii care folosesc informatii – comunicatii de voce, comunicatii video, conferinte web, aplicatii de administrare a apelurilor, directoare si informatii de prezenta -, care contribuie la eficientizarea comunicarii si la sporirea productivitatii.
Reprezentantii Cisco au prezentat o serie de studii care arata ca, in 2008, mai putin de 10% din comunicatiile de voce se vor face prin telefonie clasica, restul fiind pe suport IP. In Romania deja exista implementari extinse de telefonie IP la mari companii, cum ar fi aceea de la Petrom, cu peste 3.500 de posturi.

Daniel Popa
Daniel Popahttp://daniel-popa
Daniel Popa, sef departament Corespondenti
Cele mai citite

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă