9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăTechBMW vrea baterii mai ieftine

BMW vrea baterii mai ieftine

Producătorul german este deschis la formarea unor alianţe pentru a împărţi costurile cu dezvoltarea vehiculelor autonome, a afirmat şeful departamentul de cercetare şi dezvoltare, Klaus Froehlich, într-un interviu acordat Reuters.

Klaus Froehlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW, a explicat că producătorii auto şi marii furnizori încep să discute cum să ajungă la un acord privind stabilirea unui standard unic al normelor pentru vehiculele autonome.

“Toată lumea este interesată sau ar trebui să fie interesată” în standarde comune pentru vehiculele autonome, declarase săptămâna aceasta Froehlich la o expoziţie dedicată SUV-urilor futuriste, electrice şi autonome.

Declaraţiile sale au fost făcute înaintea apariţiei unui raport în publicaţia Automotive News în care se arată că grupul german Volkswagen AG este interesat de o alianţă pentru standardizarea normelor pentru vehiculele autonome.

În privinţa bateriilor, Froehlich a afirmat că strategia BMW vizează achiziţionarea de baterii pentru vehiculele electrice la preţuri mai scăzute, prin controlarea furnizării materiilor prime pentru partenerii săi care produc bateriile.

“Vom încheia acorduri cu firmele miniere. Avem deja un acord, vor fi mai mult. O problemă cheie va fi să ne asigurăm că nu sunt exploataţi angajaţii sau nu sunt folosiţi copii la minele de cobalt”, a precizat oficialul BMW.

Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China – CATL – va construi prima sa fabrică europeană în Germania, pentru a furniza baterii litiu-ion grupului auto german BMW. În iunie, CATL a anunţat că a încheiat un contract important cu BMW şi analizează potenţialele locaţii pentru facilitatea de producere a bateriilor din Europa, iar oficialii din landul Turingia au încurajat compania chineză să folosească o unitate din Erfurt, în estul ţării.

Markus Duesmann, şeful departamentului de achiziţii de la BMW, a declarat că grupul german vrea să preia în următorii ani baterii în valoare de patru miliarde de euro de la CATL. Oficialii chinezi au dat asigurări că fabrica din Erfurt este doar primul lor pas în Europa şi sunt luate în considerare şi alte locaţii.

La fabrica CATL vor fi create aproximativ 600 de locuri de muncă, iar până în 2022 producţia va ajunge la 14 gigavaţi pe oră.

Cancelarul german Angela Merkel a afirmat că investiţia CATL este un pas important, dar nu a exclus ca în cele din urmă Europa să concureze cu China în domeniul producerii bateriilor pentru maşinile electrice. “Dacă am putea face noi înşine asta, atunci nu aş fi supărată”, a spus Merkel.

CATL este deja furnizor al producătorilor auto chinezi SAIC Motor Corp şi Geely şi are acorduri cu firmele auto internaţionale.

În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA

Cele mai citite

Fântânile arteziene din Sectorul 4, pregătite pentru zilele călduroase de vară

Sectorul 4 al Capitalei este o comoară ascunsă pentru cei care își doresc să exploreze frumusețea orașului. Printre numeroasele sale atracții, cum ar fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă