Ministerul Transporturilor va duce Guvernului, în maxim două săptămâni, modificările la contractul cu Bechtel, a declarat, astăzi, ministrul Anca Boagiu, relatează Agerpres.
“Astăzi (vineri – n.r.) colegii mei termină de negociat clauzele tehnice de lângă cele financiare şi urmează să semneze acordul. Mai rămâne ca Guvernul să-şi dea acordul pe noua formă de contract”, a explicat ministrul Transporturilor.
Anterior, premierul Boc a anunţat, la Cluj, că în cursul acestei luni va intra în şedinţa de Guvern noul contract cu constructorul autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel.
Şeful Executivului a menţionat că porţiunea de 8,5 km dintre Gilău şi Nădăşel va fi scoasă apoi la licitaţie, urmând să fie finalizată poate chiar până la sfârşitul anului în curs. El a adăugat că, ulterior, vor fi continuate lucrările şi pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borş.
La începutul lunii august, ministrul Transporturilor arăta că statul român va efectua plăţi restante către compania Bechtel în valoare de 90 milioane euro, în două tranşe, până la finalul anului 2011.
Prin renegocierea contractului cu Bechtel, costul pe kilometru al autostrăzii a scăzut la 6,9 milioane euro, de la 14,7 milioane euro- preţul pentru segmentele executate, a explicat Anca Boagiu. Costul final pentru cele două tronsoane executate de Bechtel se ridică la 3,8 miliarde de euro, iar economia rezultată în urma renegocierii contractului este de şase miliarde de euro.
Până în prezent, au fost construiţi 54 de kilometri de autostradă, care au costat 1,25 miliarde de euro. ‘Avem un tronson aproape finalizat şi mai urmează să finalizăm unul. Statul este liber să liciteze celelalte şase tronsoane care au rămas fără nicio pretenţie din partea Bechtel. Era clauză să nu licităm tronsoanele rămase. Acum le putem licita’, a precizat ministrul Transporturilor, în august.
Compania Bechtel, care efectuează lucrări la Autostrada Transilvania, renunţă la unele tronsoane, fără să primească despăgubiri de la statul român, în urma negocierilor cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
În total, Autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.