16.6 C
București
sâmbătă, 4 mai 2024
AcasăSpecialUn nou tronson, alte controverse

Un nou tronson, alte controverse

Societatea civilă continuă disputa cu Primăria Capitalei privind viitorul bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus, noul motiv al divergenţelor fiind suprafaţa din parcul Izvor care va fi afectată de lucrările la al doilea tronson: 6% – spun ONG-urile sau 2% – susţine municipalitatea.

Proiectul în dezbatere vizează continuarea bulevardului de la strada Ştirbei Vodă până la Piaţa de Flori din sectorul 5, după ce primul tronson, Buzeşti-Berzei, a fost finalizat, circulaţia fiind deschisă duminică.

Şeful Direcţiei de Infrastructură a municipalităţii, Ion Dedu, susţine că lucrările presupun, între altele, cons­truirea unui tunel de 800 de metri pe sub dealul Palatului Parlamentului.

Tunelul va fi construit la o adâncime de 10-15 metri şi va fi început dinaintea intersecţiei străzilor Izvor şi B. P. Haşdeu.

Citeşte şi: Galerie FOTO. Prima zi de trafic pe bulevardul URANUS

Potrivit Mediafax, oficialul din primărie a precizat că, pentru construirea tunelului, urmează să fie afectată o porţiune de aproximativ două procente din suprafaţa totală a parcului Izvor.

De cealaltă parte, reprezentantul organizaţiei Eco-Civica, Dan Trifu, susţine că suprafaţa care va fi afectată ar fi de un hectar din totalul celor 17 ale parcului Izvor, adică aproape şase procente.

Ca atare, Trifu consideră că având în vedere că al doilea tronson va aduce un trafic foarte mare într-o zonă centrală a Capitalei, ar fi fost de preferat să fie realizat în subteran, în coordonare cu magistrala de metrou.

În acest context, directorul Ion Dedu a explicat că subtraversarea parcului Izvor şi a râului Dâmboviţa, precum şi realizarea unei infrastructuri stradale subterane, sunt “practic imposibile” la acest moment, deoarece ar fi nevoie de o rampă de intrare în acest pasaj, foarte lungă, amplasată înainte de intersecţia Ştirbei Vodă-Berzei şi care va afecta mai multe imobile din acea zonă, monumente istorice.

Tronsonul doi al viitorului bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus va avea aproximativ trei kilometri, câte două benzi pe fiecare sens şi spaţiu inclus pentru linia de tramvai care, iniţial, nu va fi realizată.

Tunelul va trece pe sub dealul Parlamentului, va subtraversa Calea 13 Septembrie şi va ieşi pe strada Uranus, imediat după Calea 13 Septembrie, fiind continuat de infrastructură rutieră, imediat după Piaţa de Flori, respectiv la intersecţia arterelor Tudor Vladimirescu şi Calea Rahovei.

Potrivit lui Ion Dedu, tunelul este coordonat cu construcţiile existente în zonă, dar şi cu cele viitoare, respectiv Catedrala Mântuirii Neamului şi o propunere de amenajare a unui hotel pentru Palatul Parlamentului.

În ceea ce priveşte costurile celui de-al doilea tronson, şeful Direcţiei de Infrastructură a arătat că, imediat după aprobarea PUZ, va fi definitivat studiul de fezabilitate, care va indica o valoare estimativă a proiectului.

Lucrările ar putea fi demarate la începutul anului viitor.

După dezbaterea publică, proiectul ar urma să fie supus aprobării consilierilor generali ai Capitalei.

Circulaţia pe tronsonul Buzeşti-Berzei – primul al bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus, a fost deschisă duminică.

Viitoarea arteră, gândită ca alternativă pentru Calea Victoriei şi bulevardele Lascăr Catargiu, Magheru şi Dimitrie Cantemir, va face legătura între nordul şi sudul Capitalei.

Cele mai citite

Un bărbat s-a aruncat în fața trenului în Sâmbăta Mare

Un bărbat din judeţul Iaşi s-a aruncat, astăzi, de pe o pasarelă, în faţa unui tren, în localitatea Săbăoani, a informat Inspectoratul de Poliţie...

Mesaje de PAȘTE 2024: Hristos a Înviat!

Mesaje de Paște de trimis în aceste zile sfinte celor dragi. România Liberă îți propune o selecție de urări de Paște, SMS-uri pe care...

VIDEO. Protestele studențești de susținere a Palestinei se intensifică în universități mari din întreaga lume

Mişcarea studenţească împotriva ofensivei israeliene în Fâşia Gaza continuă în întreaga lume: pornind de la campusurile americane şi fiind uneori ţintă a represiunii poliţieneşti, a...
Ultima oră
Pe aceeași temă