23.5 C
București
duminică, 21 iulie 2024
AcasăSpecialTraian Băsescu, despre propunerea lui Mircea Dobre de a schimba simbolul turistic...

Traian Băsescu, despre propunerea lui Mircea Dobre de a schimba simbolul turistic al României: Dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, ministrul ar fi foarte bine reprezentat

Fostul președinte al României și liderul PMP, Traian Băsescu, a reacționat, marți, după ce în spațiul public au apărut informații că ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar dori să înlocuiască logoul turistic actual al României, frunza, cu o oaie.

„Să râdem cu Ministrul Turismului. Ministrul Turismului s-ar gândi să schimbe brandul de ţară pentru turism. Foarte bine, este oricând loc de mai bine. Problema este că ministrul ar vrea să fim reprezentaţi de Mioriţa, o baladă tristă, adică de o oaie sau eventual de cei trei ciobani care se omoară între ei.  Sunt convins că, dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat”, a scris Traian Băsescu, pe pagina sa de Facebook.

Profit.ro a scris, marți dimineața, că ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar dori înlocuirea frunzei – brandul turistic al României propus de Elena Udrea -, cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Pe de altă parte, agențiile de turism critică propunerea, pe motiv că există probleme mai importante care necesită o rezolvare. 



Marți, el a revenit cu o precizare, explicând că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, întrucât România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene.

„Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale? Este o discuţie principială pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, care o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (…). Brandul de ţară nu se poate schimba până în 2020”, a afirmat Mircea Titus Dobre, la Parlament, potrivit News.ro.

Elena Udrea: Nu ar trebui să ne dăm cu părerea

 

Elena Udrea, ministru al Turismului în perioada în care s-a realizat actualul brand turistic al României, a criticat ideea înlocuirii frunzei cu o oaie.

„Brandul acesta turistic, care a fost finanțat din fonduri europene și care, după mine, a fost un succes, a avut ca perioadă de promovare obligatorie 5 ani de zile. Acum nu e obligatoriu să-l schimbi după 5 ani, ci doar nu aveai voie să-l schimbi după 5 ani. Dacă se găsește ceva mai bun, nu e o problemă să fie schimbat. Dacă nu găsim ceva mai bun, atunci nu are rost. Îl schimbăm doar așa că vrem să venim cu altceva? Ca să ajungem la brandul turistic „Romania, explore de Carpathian garden” au muncit sute de oameni, să facă studii, să facă cercetări în țară, în afara țării, a muncit o firmă specializată care a venit, a propus spre analiză turiștilor selectați din întreaga lume. Nu a fost așa că cineva a inventat brandul și logo-ul acela cu frunza. Dacă se vrea neapărat înlocuirea actualului brand, cred că ar trebui făcute niște studii specializate, nu ne dăm cu părerea. Cineva vrea o oaie, altul vrea un berbec… Cred că putem mai mult de atât”, a declarat Elena Udrea pentru stiripesurse.ro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă