22.5 C
București
luni, 22 iulie 2024
AcasăSpecialTraficul revine la normal pe canalele navigabile

Traficul revine la normal pe canalele navigabile

In ciuda faptului ca traficul fluvial a fost blocat, timp de cateva luni, din cauza cotelor ridicate ale Dunarii, rezultatele financiare ale Companiei Nationale Administratia Cana-lelor Navigabile Constanta nu a avut de suferit. Dimpotriva, dupa patru ani de zile, angajatii au primit majorari substantiale de salarii. Conducerea CNACN spune sa traficul si-a revenit la normal, urmand ca, peste cateva zile, sa fie reluata si circulatia navelor de pasageri.

Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile Constanta a realizat, in primele cinci luni ale anului, 11.064.371 tone capacitate trafic. Potrivit directorului general Valentin Zeicu, din numarul total, trei milioane de tone au fost consemnate la extern, cifra care se inscrie in graficul prognozat de companie. Traficul la intern a avut insa de suferit. Cresterile de trafic sunt de 1-2% peste prognoza, mult mai putin insa decat se spera la inceputul anului. „Explicatia acestei tendinte are la baza faptul ca in lunile ianuarie si februarie au fost inregistrate temperaturi minime, suficiente ca ambele canale sa inghete. La acel moment ACN a gasit solutia sa mentina senalul navigabil pe segmentul Agigea-Cernavoda, iar la jumatatea lunii februarie, Canalul Poarta Alba – Midia Navodari a fost deblocat”, a declarat Valentin Zeciu. Dupa aceste luni de inghet, compania s-a mai confruntat cu inca o problema, respectiv cu nivelul ridicat al Dunarii. Platformele portuare ale porturilor dunarene au fost inundate, din aceasta cauza traficul de minereuri din Constanta catre Galati a fost redus. Tot din cauza nivelului ridicat al apelor Dunarii si traficul intern al produselor balastiere a avut de suferit, fapt ce a facut ca activitatea de drenaj sa fie ingreunata la adancimi mari.

Pasagerele se intorc
pe Dunare

In ceea ce priveste traficul extern, nivelul ridicat al apelor Dunarii a facut ca navele de pasageri, dar si convoaiele cu marfuri care doreau sa ajunga la Constanta, sa se opreasca la unguri sau la sarbi, din cauza faptului ca nu au avut posibilitatea sa treaca pe sub poduri. Astfel, un numar ridicat de nave de pasageri si-au anulat calatoriile catre portul Constanta, de pe la mijlocul lunii martie. Potrivit informatiilor lui Valentin Zeicu, incepand cu 15 iunie vor demara cursele de pasageri catre Constanta. Acesta a precizat insa ca numarul de 150 de nave de pasageri, estimat la inceputul anului, nu va putea fi atins, din cauza intreruperii timp de aproape trei luni a traficului.

Majorare de salarii

In ciuda restrictiilor de trafic, rezultatele financiare ale CNACN sunt pozitive. Faptul ca tranzitul de marfuri a fost mai redus a fost compensat de punerea in functiune a microhidrocentralei de la Agigea, care a folosit surplusul de apa din Dunare. Lunar, aceasta aduce companiei profituri de aproximativ 1,5 miliarde de lei vechi. Evolutiile financiare au permis majorarea salariilor cu 20% pentru toti angajatii companiei. „In ultimii patru ani acestia au beneficiat, in total, de majorari salariale de 0,58%”, a precizat Valentin Zeicu. Prin aceasta masura, salariul a crescut, in medie, cu doua milioane de lei, ajungand la aproximativ 10,6 milioane de lei, mai putin insa decat media din Ministerul Transporturilor.
Angajatii CNACN au primit si o cota-parte din profitul companiei, astfel incat acestia si-au „ingrosat” conturile cu inca cinci milioane de lei vechi.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă