26.8 C
București
marți, 7 mai 2024
AcasăSpecialTensiunile politice și militare din jurul Mării Negre afectează România. Numărul navelor...

Tensiunile politice și militare din jurul Mării Negre afectează România. Numărul navelor de croazieră care acostează în România a scăzut de zece ori

Numărul navelor de croazieră maritimă care au acostat în anul 2016 în porturi românești a scăzut de 10 ori față de cel din anul 2013, din cauza situației politice din bazinul Mării Negre, susține Ciprian Popescu, director în cadrul unei companii de turism, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, cinci nave de croazieră ocazionale au acostat anul acesta în Constanța, în condițiile în care în anul 2013 numărul ambarcațiunilor sosite pe litoralul românesc prin intermediul acestei firme a fost de 50.

‘Din păcate, după cum cunoaștem deopotrivă situația politică din bazinul Mării Negre, atât pentru anul 2016 cât și pentru 2017 au fost anulate toate sosirile din Marea Neagră, din cauza situației din Ucraina și a celei din Turcia’, a declarat Ciprian Popescu, director în cadrul Danubius Travel.

Ciprian Popescu se teme că și în anul 2019 România va înregistra un număr foarte mic de nave de croazieră maritimă.

‘Planificarea itinerariilor se face în general cu doi ani în avans, așa că, dacă lucrurile nu iau o întorsătură pozitivă rapidă, este foarte probabil să fie ratat și anul 2019’, a mai spus reprezentantul societății.

În anul 2014, atunci când a izbucnit conflictul în estul Ucrainei, operatorii turistici din județul Tulcea au anunțat anularea a câtorva zeci de nave de croazieră fluvială în Delta Dunării, situația din țara vecină rămânând o ‘problemă strategică’ pentru turismul din zonă și în acest an.

La începutul acestui an, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța SA a anunțat că doar 22 de pacheboturi și-au planificat escale turistice în Portul Constanța. Anul trecut, la terminalul de pasageri, au sosit 36 nave de croazieră cu 35.000 turiști la bord, asigurând poziția de top în Marea Neagră a Portului Constanța, cu cele mai multe nave de croazieră și cei mai mulți pasageri din regiune.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Putin depune jurământul pentru cel de-al cincilea mandat de președinte al Rusiei

Vladimir Putin depune jurământul de președinte al Rusiei, la începutul celui de-al cincilea mandat de șef al statului. Ceremonia se desfășoară la Moscova, la Palatul...

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea First Bank de către Intesa Sanpaolo Bank

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Intesa Sanpaolo SpA intenţionează să preia First Bank SA, conform unui comunicat al autorităţii de concurenţă. Potrivit instituţiei,...

Românii sunt cel mai mult interesați de mașini marca Audi, BMW și Volkswagen 

Deși piața de mașini second hand a cunoscut turbulențe în ultimii ani, aceasta continuă să crească. Inflația și creșterea ratelor dobânzilor au atras cumpărătorii...
Ultima oră
Pe aceeași temă