27.2 C
București
marți, 23 iulie 2024
AcasăSpecialTelefonia fixa, la indemana tuturor

Telefonia fixa, la indemana tuturor

In judetul Constanta exista 6 operatori care ofera servicii alternative de telefonie fixa, potrivit statisticii intocmite de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii. Liberalizarea pietei a adus, pe langa avantaje, si probleme legate de alegerea celui mai bun furnizor de telefonie fixa. Fiecare utilizator are cerinte speciale. Unii folosesc „fixul” pentru a vorbi mai des in strainatate, altii, dimpotriva, nu suna aproape niciodata, ci folosesc telefonul numai pentru a primi apeluri. Exista persoane care vorbesc mai mult in anumite perioade ale zilei sau persoane care doresc servicii integrate: telefonie, internet, cablu TV, toate de la o singura firma, pe o singura factura. Acum exista alternative. ANRC va sfatuieste sa studiati cu atentie ofertele furnizorilor si sa alegeti in functie de ce se potriveste cel mai bine necesitatilor si posibilitatilor dumneavoastra.
Prima intrebare pe care trebuie sa o adresati furnizorilor este „Care sunt tarifele pentru serviciile oferite: abonament lunar, categorii de apeluri, emiterea de facturi detaliate?” Intrebati, de asemenea, care sunt palierele orare pentru care se ofera reduceri de pret si cat costa convorbirile catre alte retele. Este important si daca taxarea se face la minut sau la secunda si daca se percepe o suma minima sau fixa pentru fiecare apel, indiferent de durata. Cereti sa vi se spuna cat dureaza conectarea si instalarea (exista cazuri cand aceasta se poate prelungi peste 3 luni de zile), daca exista taxe suplimentare, daca este necesara instalarea de echipamente suplimentare, pentru care se percepe chirie (in special pentru conectarea la internet). Intrebati si care este durata minima a contractului si in ce conditii il puteti rezilia, pentru ca de cele mai multe ori contractele se fac pe un an, fara posibilitatea de a renunta.
Este important de stiut si daca se poate restrictiona, prin parolare sau in alt mod, accesul catre anumite categorii de numere, daca se ofera reduceri, gratuitati sau cadouri, daca exista un serviciu de relatii cu clientii si cum poate fi apelat, ce tarife se percep pentru intretinere si reparatii, cum se rezolva reclamatiile, care este perioada de tarifare, la ce data se emite factura si cand trebuie platita, modalitatile de achitare (prin banca, prin internet etc.). Nu uitati sa va informati daca firma respectiva ofera pachete de servicii care ar putea fi mai avantajoase ca pret decat serviciile achizitionate individual (telefonie, acces internet, cablu TV). In Constanta exista deja astfel de furnizori, care ofera reduceri si gratuitati la achizitionare de servicii complete.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă