5 C
București
marți, 3 decembrie 2024
AcasăSpecialTaxiurile din aeroporturi, verificate de poliție. Care sunt obligațiile taximetriștilor și clienților

Taxiurile din aeroporturi, verificate de poliție. Care sunt obligațiile taximetriștilor și clienților

Poliţiştii de la transporturi au verificat toate taxiurile din zona aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Bacău şi Iaşi. 

 În numai două ore, au fost verificate 81 de autoturisme, polițiștii au aplicat 19 sancţiuni contravenţionale, pentru abateri de la normele legale care reglementează circulaţia pe drumurile publice şi activitatea de taximetrie şi rent-a-car.

În numai două ore, în funcţie de traficul de pasageri din fiecare aeroport, poliţiştii au verificat 81 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au aplicat 19 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 4.900 de lei.

Dintre abaterile constatate, 15 au fost pentru încălcarea normelor privind circulaţia pe drumurile publice.

Acţiunile desfăşurate de Poliţia Română, pentru creşterea siguranţei transportului public de persoane în zonele adiacente aeroporturilor, vor continua şi în perioada următoare.

Obligaţiile clientului

Să solicite, să preia și să păstreze bonul client la coborârea din taxi.

Să plătească serviciile prestate de taximetrist, în limita sumei de pe bonul fiscal.

Să acorde sprijin taximetristului în cazul agresării acestuia în timpul efectuării transportului și să anunțe imediat polițiștii în legătură cu aceste evenimente. 

Să sesizeze primăria localității de autorizare și filiala județeană a Oficiului de Protecție a Consumatorilor, după caz, în legătură cu practici neconforme ale taximetristului, sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea serviciilor. 

Să nu ocupe scaunul de lângă taximetrist, dacă există loc disponibil pe bancheta din spate. 

Obligaţiile taximetristului

Să aibă un comportament civilizat și preventiv în relația cu clientul, respectând conduita de bună practică, conform prevederilor din Cartea taximetristului. 

Să respecte solicitările legale ale clientului.

Să oprească pe traseu, la semnul clientului, când se află în poziția de operare Liber, cu excepția cazului când se deplasează să preia un client la comanda dispecerului sau condițiile de trafic nu permit această manevră. 

Să elibereze bonuri fiscale la finalul cursei, pe baza cărora va încasa contravaloarea prestației efectuate. 

Să nu pretindă ca plată pentru prestația efectuată decât suma din bonul fiscal. 

Să transporte clientul la destinație pe traseul optim sau pe traseul solicitat. 

Să nu execute activitate de transport în regim de taxi fără a avea aparatul de taxat și lampa taxi în funcțiune pentru poziția de operare respectivă.

Cele mai citite

Guvernul are nevoie de împrumuturi record în perioada următoare

Ajustarea bugetară include plata datoriilor vechi și acoperirea deficitului Necesarul de împrumut al Guvernului pentru anul 2024 a fost revizuit la 246 miliarde lei, conform...

Percheziții DNA într-un dosar de evaziune fiscală legat de ride-sharing

Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) desfășoară, marți, percheziții în București și în județele Ilfov și Teleorman, într-un dosar de evaziune fiscală ce implică activități...
Ultima oră
Pe aceeași temă