5.8 C
București
vineri, 8 noiembrie 2024
AcasăSpecialStaţie de 3.000.000 euro, fără călători

Staţie de 3.000.000 euro, fără călători

 

Deşi edilii au anunţat că staţia RATB de pe cel mai mare pasaj va fi funcţională din luna septembrie, aceasta nu poate fi folosită nici acum. Motivul invocat oficial: lipsa unui racord electric.

Inaugurarea Pasajului Basarab a avut loc cu doi ani mai târziu decât se stabilise iniţial, iar staţia RATB de pe pod va fi gata, în cel mai bun caz, cu mai mult de două luni întârziere. Edilii anunţaseră că tramvaiele vor opri pe pod din luna septembrie, dar iată că suntem la sfârşitul lunii noiembrie, iar staţia nu este nici acum funcţională. „Noi nu am fost anunţaţi despre darea în funcţiune a staţiei de pe Pasajul Basarab. Tramvaiele circulă pe pod, dar nu opresc deocamdată acolo”, a declarat Brânduşa Raiceanu, purtătorul de cuvânt al RATB.

Constructorii pasajului spun că ei şi-au terminat treaba şi mai aşteaptă doar finalizarea unui racord electric. „E cam gata, adică e chiar gata, dar lipseşte racordul electric. Procedurile celor de la Enel mai durează între 10 zile şi două săptămâni, după care putem da drumul la staţie. I-am făcut verificările şi testările necesare”, a declarat Grigorie Verenciuc, director executiv la asocierea Astaldi-FCC Construccion care a realizat pasajul. Călătorii vor avea acces de la staţia RATB direct pe Calea Griviţei şi Bulevardul Dinicu Golescu cu ajutorul a patru lifturi şi scări rulante. Lucrările la staţie au costat 12 milioane de lei şi ar fi trebuit finalizate din luna septembrie, după cum au anunţat edilii la inaugurarea pasajului.

Trotuarul rulant, gata în 2012

În afara lifturilor şi a scărilor rulante care vor face legătura cu arterele de circulaţie importante, staţia va mai avea şi un trotuar rulant care va coborî direct pe peronul I de la Gara de Nord. „Deocamdată nu avem aprobare de la CFR. Trebuie încheiat un acord între primărie şi CFR pentru construirea trotuarului rulant. Acesta ar putea fi finalizat în termen de două luni de la obţinerea acordului CFR, dar depinde şi de vreme pentru că vine iarna şi se va lucra mai greu”, a precizat Grigorie Verenciuc. Viceprimarul Mircea Raicu a dat asigurări că staţia RATB va fi funcţională şi fără acel trotuar rulant, urmând ca inaugurarea acesteia să aibă loc cel mai probabil peste 10 zile.

Proiecte în întârziere, dar scumpite pe parcurs

Costurile la Pasajul Basarab, inaugurat în această vară, s-au dublat de la aprobarea proiectului şi până la finalizare, ajungând la aproape 240 milioane euro. Acesta nu este însă singurul proiect al municipalităţii care a „mâncat” mai mulţi bani decât fusese iniţial estimat şi, în plus, nu a fost nici terminat la timp. Un caz la fel de celebru este cel al Arenei Naţionale, ale cărei costuri au crescut de la 125 milioane la 176 milioane euro. Lucrările, în loc să fie gata în august 2010, s-au terminat abia anul acesta. Şi la diametrala Buzeşti-Berzei s-a ajuns de la 15,5 milioane euro, valoare iniţială, la 84 milioane euro, iar la Pasajul Obor valoarea investiţiei a urcat cu o treime, de la 12 milioane la 16 milioane euro. Reabilitarea sistemului rutier pe Calea Moşilor aproape că şi-a dublat costurile, ajungând la 94 de milioane de euro.  La ultima rectificare de buget, edilii au tăiat din fondurile alocate pentru unele investiţii în curs, cum ar fi pasajul Şerban Vodă şi diametrala nord-sud Berzei-Buzeşti.

Punct de legătură

Staţia RATB de pe Pasajul Basarab este intermodală şi va face legătura cu staţia de metrou Basarab şi Gara Basarab. Este acoperită cu 700 de panouri de sticlă şi are două peroane de 90 de metri, cu câte două lifturi şi scări rulante care fac legătura cu solul. Pe Pasajul Basarab circulă cel mai modern tramvai din Capitala, Bucur Low Floor (n.r.  – cu podea joasă), construit la Uzinele de Reparaţii Atelierele Centrale, şi care costă 800.000 euro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă