În portul Constanța se vor face investiții de circa 60 de milioane de euro, în viitorul apropiat. Este vorba despre lucrări de modernizare și de refacere a infrastructurii care vor fi realizate de către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, a anunțat directorul acesteia, Dan Nicolae Tivilichi.
Una dintre cele mai vizibile schimbări va fi în zona Porții 1, principala poartă de acces auto și pietonal în port. Acum, aici te întâmpină o clădire ponosită, iar accesul propriu-zis este dificil. Se dorește construirea unei clădiri noi, dar și a sistematizării traficului. Ceasul din zonă, care nu mai funcționează de mult timp, va fi înlocuit cu monument sub formă de val.
De partea de investiții din afara portului se va ocupa municipalitatea. Primarul Constanței, Decebal Făgădău, a spus că în viitor se dorește introducerea unei linii de autobuze electrice care să facă legătura între dana de pasageru și centrul vechi al orașului. În plus, Primăria și CNAPMC vor stabiliza taluzul în zona cuprinsă între porţile nr. 1 şi 9 ale portului.
Pe lângă această investiție vizibilă, vor avea loc unele, mult mai importante, dar care nu se văd. Este vorba despre dragajul acvatoriului, extrem de necesar, pentru a păstra adâncimile necesare de operare. De asemenea, se are în vedere schimbarea întregii rețele de apă și de canalizare din portul Constanța, care și-a atins durata de viață optimă. Proiectul va fi finanțat din fonduri europene.
În plus, planurile CNAPMC prevăd și construirea unei dane de mare adâncime. De asemenea, un alt proiect care nu se vede, dar este extrem de important pentru viitor este realizarea unei hărți cadastrale a portului.
Toate acestea nu sunt însă decât un pas, necesar, dar nu suficient, pentru dezvoltarea portului Constanța. ”Noi refacem infrastructura, dar suprastructura este datoria operatorilor portuari care trebuie să investească pentru a obţine performanță“, a spus directorul general al companiei, Dan Tivilichi. Investițiile private vin, spune el, dar nu a dat multe exemple concrete, așteptând semnarea lor. A punctat, însă, că un investitor turc dorește să construiască o fabrică.
Directorul CNAPMC a precizat și că master-planul portului Constanța, elaborat împreună cu operatorii și sindicaliștii, este la aprobat la Ministerul Transporturilor.