Guvernul rus intenţionează să dezvolte producţia naţională de avioane comerciale în colaborare cu China, pentru a reduce dependenţa de constructorii occidentali, relatează Mediafax.
Companiile aeriene din Rusia, în frunte cu Aeroflot, au reînnoit în ultimii ani mare parte din flota care data din era sovietivă, comandând masiv la Boeing şi Airbus.
În prezent, avioanele importate reprezintă 80% din aeronavele utilizate pe distanţe medii şi lungi în Rusia şi jumătate din cele utilizate în cursele regionale.
Premierul a dat ca exemplu problemele diviziei low-cost a Aeroflot, ale cărei avioane 737 au fost consemnate la sol în luna august, din cauza sancţiunilor europene care au împiedicat punerea în aplicare a unui contract de leasing.
Autorităţile din Rusia încearcă relansarea aviaţiei civile a ţării. În 2011, a devenit operaţional avionul rusesc Superjet 100, iar în 2016 urmează să fie lansată aeronava destinată curselor pe distanţe medii MS-21.
Numărul de comenzi primite pentru aceste avioane a fost însă modest, în afara celor din partea Aeroflot.
"În luna octombrie vom semna cu partenerii chinezi componenta tehnică a unui proiect de avion pentru distanţe lungi. Piaţa chineză este atât de mare încât face rentabilă producţia", a spus vicepremierul Dmitri Rogozin.
Guvernul mizează pe dublarea producţiei de avioane Superjet la 50 pe an şi pe crearea unei versiuni civile a aparatului Iliuşin 112B.
Directorul general al Aeroflot, Vitali Saveliev, a avertizat recent să operatorul, confruntat cu scăderea cererii de transport aerian din cauza încetinirii creşterii economice, ar putea anula comenzi pentru avioane occidentale.