7.2 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăSpecialRomânii iubesc telefonul, dar nu să vorbească la el

Românii iubesc telefonul, dar nu să vorbească la el

La jumătatea anului, în România se înregistrau 22,2 milioane de cartele active de servicii de telefonie mobilă. O cifră care o depășește cu mult pe cea a populației totale, unde sunt contorizați și nou-născuții, care, evident nu utilizează telefonul. Chiar dacă toți românii au telefon, aceștia nu îl utilizează prea des, fiindcă vorbesc, în medie, în fiecare lună, doar patru ore şi 14 minute. 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat marţi că în prima jumătate a anului s-a menţinut tendinţa de creştere a numărului de abonamente la serviciile de telefonie mobilă în detrimentul cartelelor preplătite active.

”O evoluţie similară s-a observat încă din anul 2016 şi poate fi explicată prin diversificarea pachetelor şi a facilităţilor oferite de furnizori la încheierea unui contract pentru abonament, care de multe ori includ echipamente de nouă generaţie, la preţuri preferenţiale”, arată un comunicat al autorităţii.

Utilizatorii de telefonie mobilă din România au vorbit în medie în fiecare lună a perioadei analizate patru ore şi 14 minute.

La jumătatea anului, în România se înregistrau 22,2 milioane de cartele active de servicii de telefonie mobilă (în scădere cu -1,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016), dintre care 11,8 milioane (+7%) erau utilizatori pe bază de abonament şi 10,4 milioane (-10%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active.

La fel ca şi anul trecut, creşterea numărului total de abonamente este rezultatul utilizării în număr din ce în ce mai mare a acestui serviciu şi de către utilizatorii persoane fizice, ajungând-se astfel la nouă milioane cartele SIM pe bază de abonament utilizate de persoanele fizice.  

”Uşoara scădere a numărului total de cartele SIM active s-a reflectat şi în evoluţia traficului total de voce (exclusiv roaming internaţional) efectuat de aceştia pe parcursul semestrului I 2017, acesta înregistrând o scădere de -4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016, până la 34,3 miliarde minute”, informează oficialii ANCOM.

În funcţie de categoriile de trafic, doar traficul către alte reţele mobile a înregistrat o creştere, de aproape 12%, până la 11 miliarde minute, celelalte categorii de trafic înregistrând scăderi în prima jumătate a acestui an: traficul în reţelele proprii de telefonie mobilă cu -11%, până la 20 miliarde minute, traficul către reţele din afara României cu -6%, până la 1,9 miliarde minute, iar traficul către reţelele fixe cu -1%, până la 1,1 miliarde minute.

Pe parcursul primului semestru al anului 2017 s-a accentuat scăderea numărului total de mesaje SMS, de 16% comparativ cu semestrul I 2016, ajungând la 8 miliarde de mesaje, cel mai probabil ca urmare a utilizării tot mai intense a aplicaţiilor de tipul mesagerie instant. În medie, un utilizator activ a vorbit într-o lună patru ore şi 14 minute şi a transmis 59 de mesaje SMS.

Utilizarea serviciilor de roaming internaţional s-a intensificat semnificativ în prima parte a anului, în principal ca urmare a aplicării prevederilor Regulamentului de roaming internaţional. Astfel, traficul de apeluri efectuate aproape s-a dublat, de la 222 milioane minute în semestrul I 2016 până la 430 milioane minute în semestrul I 2017 (+94%), traficul de apeluri primite a crescut cu +81%, până la 839 milioane minute, numărul de mesaje SMS a înregistrat o creştere de +31%, până la 87 milioane mesaje, cea mai importantă creştere fiind înregistrată de consumul de servicii de date în roaming, de +191%, până la 1,1 PB.

Gradul de utilizare a telefoniei fixe a continuat să scadă pe parcursul primului semestru al anului 2017, înregistrându-se scăderi atât la nivelul numărului de linii de acces (-5%, până la 4,1 milioane), cât şi la nivelul traficului de voce. La data de 30 iunie 2017, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării se situa la valoarea de 43%.

Traficul total de voce realizat prin intermediul reţelelor fixe s-a diminuat până la aproape 1,5 miliarde de minute în prima jumătate a anului 2017, în scădere anuală cu aproximativ 15%. Toate categoriile de trafic de voce au înregistrat scăderi: traficul către reţele publice fixe a scăzut cu 18% până la 0,9 miliarde de minute, traficul către reţele publice mobile s-a diminuat cu 5% până la valoarea de 0,4 miliarde de minute, iar traficul către reţele din afara României s-a redus cu 21%, până la 0,1 miliarde de minute.

Media lunară a traficului originat de la o linie fixă a continuat să scadă, ajungând la o oră, mai puţin cu şapte minute faţă de valoarea medie din primul semestru al anului 2016, iar un apel a avut o durată medie de trei minute şi două secunde.

Raportul de date statistice privind piaţa de comunicaţii electronice din România pentru prima jumătate a anului este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligaţia de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii.

Cele mai citite

Cristina Cioran, în vârstă de 47 de ani, însărcinată din nou cu Alex Dobrescu

Cristina Cioran, fosta prezentatoare TV în vârstă de 47 de ani, a surprins pe toată lumea anunțând că este din nou însărcinată, de data...

Elena Lasconi: Înainte de orice, sunt un om care dorește binele României

Liderul USR, Elena Lasconi, a vorbit despre acordul partidelor proeuropene de a intra împreună la guvernare și a spus că momentul „foarte greu” prin...

Trei noi meserii incluse în Clasificarea Ocupațiilor din România

Ministerul Muncii și Institutul Național de Statistică au anunțat introducerea a trei noi meserii în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). Cele două instituții au anunțat...
Ultima oră
Pe aceeași temă