16.4 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăSpecialRanfluare cu viteza melcului

Ranfluare cu viteza melcului

Luni, in timpul sedintei Comisiei operativ, consultative a judetului Tulcea, Ion Manole, seful Capitaniei, a anuntat ca ranfluarea epavei navei Rostock se face intr-un ritm alert, insa informatia s-a dovedit a fi… apa de ploaie. Conform declaratiei purtatorului de cuvant al Rostock Wreck Removal Consortium, Anca Martin, in momentul de fata, se munceste doar pe punte. "Angajatii concernului international folosesc aceasta perioada pentru verificarea echipamentelor, executarea reviziei generale si intocmirea planurilor de lucru pentru scoaterea la suprafata a ultimei sectiuni din epava navei”, a afirmat Anca Martin.
Este cunoscut faptul ca pentru indepartarea namolului din ultima sectiune scoasa pe uscat pe data de 21 august din epava navei Rostock, angajatii Rostock Wreck Removal Consortium au folosit 12 furci, lucru care nu s-a mai intamplat in nici una din operatiunile similare derulate in alte tari. Se pare ca aceeasi metoda va fi folosita si in perioada urmatoare, pentru ca in urma investigatiilor efectuate s-a constatat prezenta aceluiasi tip de namol, numit de specialisti "namol verde”. Acesta se formeaza in decursul a peste sase ani in spatiile inchise din apa, inlaturarea lui urmand sa fie deosebit de dificila din cauza consistentei de ciment pe care o prezinta. In plus, in conditiile in care curentii Dunarii sunt foarte puternici in zona in care se afla sectiunea la care se lucreaza, orice operatiune a unui scafandru s-ar efectua cu o singura mana, eficienta activitatii sale fiind nula. Orice incercare de scufundare a unui angajat al consortiului s-ar putea solda cu ranirea acestuia ca urmare a numarului mare de busteni care plutesc pe suprafata Dunarii. De altfel, parti de copaci s-au gasit si in cablurile si lanturile instalate de firmele care au incercat anterior ranfluarea acestei sectiuni care a suferit si modificari structurale in urma interventiilor anterioare, operatiunile urmand sa fie ingreunate si de cablurile si lanturile instalate de firmele care s-au lasat pagubase in incercarea de a scoate Rostock-ul la suprafata.
Aceasta sectiune a carei greutate este estimata la peste 2.000 de tone se afla in apropierea senalului navigabil si cuprinde magaziile I si II pline cu marfa.

Cele mai citite

Ziua mondială a libertății presei – 3 mai

În 2024, Ziua mondială a libertăţii presei este dedicată importanţei jurnalismului şi libertăţii de exprimare în contextul actualei crize de mediu la nivel mondial,...

Unirea Shopping Center: Inima Comercială a Bucureștiului

Situat în centrul vibrant al Bucureștiului, Unirea Shopping Center nu este doar un simplu centru comercial, ci o emblemă a orașului, fiind unul dintre...

Iga Swiatek şi Arina Sabalenka se vor duela în finala turneului de la Madrid

La fel ca anul trecut, finala turneului WTA 1000 de la Madrid le va pune față în față pe poloneza Iga Swiatek şi belarusa...
Ultima oră
Pe aceeași temă