Secretarul de stat în Ministerul de Interne Raed Arafat spune că a avertizat încă din luna august, de la dispariţia planorului în Masivul Postăvarul, că s-ar putea ca echipele de căutare să treacă pe lângă epavă şi să nu o vadă, din cauză că zona era împădurită şi foarte deasă, transmite mediafax.
ntrebat cum de echipele de căutare nu au găsit în vară planorul dispărut în Masivul Postăvarul, văzut, sâmbătă dimineaţă, de un turist care a anunţat autorităţile, aproximativ în aceeaşi zonă de unde se lansase, Raed Arafat a declarat pentru MEDIAFAX că încă de atunci el a avertizat că echipele de salvamontişti, jandarmi, poliţişti, alpinişti, puteau trece în apropierea planorului şi să nu-l vadă.
„Zona era foarte deasă, cu copaci. Puteau trece în apropierea lui şi să nu-l vadă. Ca să-l fi văzut, ar fi trebuit să fie chiar lângă el, întrucât era o zonă foarte deasă”, a declarat Arafat.
Secretarul de stat în MAI a precizat că, din ceea ce i s-a spus acum, după găsirea planorului, copacii în zonă nu ar fi rupţi, iar epava ar fi chiar la limita unei prăpăstii.
„Reamintesc că atunci, în august, au fost echipe de toate felurile care au participat la căutări, iar zona asta a fost căutată chiar de mai multe ori”, a mai spus Arafat.
La rândul său, prefectul judeţului Braşov, Mihai Mohaci, a declarat corespondentului MEDIAFAX că locul unde a fost găsită, sâmbătă, epava planorului dispărut în august este la o distanţă de circa 10-14 kilometri de Cabana Postăvarul, din Poiana Braşov, însă într-o zonă foarte abruptă şi împădurită.
Întrebat de ce nu a fost găsit până acum, cu toate că nu este la o distanţă mare de locul unde a decolat, prefectul a răspuns că toate acţiunile de căutare a planorului au fost coordonate de la Bucureşti.
Echipele de intervenţie au găsit epava planorului pilotat de Mircea Crăciun şi dispărut în 6 august, în zona Muchia Cheii, din Masivul Postăvarul. Echipajele s-au deplasat în zona respectivă după ce un turist a anunţat la 112 că a văzut bucăţi dintr-un planor, găsind în interiorul epavei cadavrul în stare avansată de descompunere al pilotului Mircea Crăciun.
Anterior, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă anunţa că Masivul Postăvarul, unde sâmbătă a fost găsită epava planorului dispărut în 6 august, a fost inclus de mai multe ori, în cursul verii, în arealul de căutare, într-o zonă care a depăşit o mie de hectare, însă aparatul de zbor nu a putut fi identificat atunci din cauza desimii pădurii.
Potrivit unui comunicat de presă al IGSU, zona respectivă a fost verificată atât cu forţe la sol, inclusiv cu alpinişti, în zonele abrupte, cât şi cu elicoptere şi drone.
Planorul pilotat de Mircea Crăciun a dispărut în 6 august, fiind căutat săptămâni în şir în mai multe zone din ţară, însă fără niciun rezultat.
Aparatul de zbor a fost închiriat de la o firmă din străinătate de către pilotul Mircea Crăciun, care îl testa pentru prima dată după asamblare.
În 6 august, membri ai Aeroclubului Braşov l-au ajutat pe pilot să se înalţe şi să decoleze din Masivul Postăvarul, în condiţiile în care Mircea Crăciun se pregătea pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.
Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, declara, la scurt timp după dispariţia planorului, că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”.
Ancheta în acest caz a fost începută încă din 6 august de către procurori ai Parchetului Curţii de Apel Braşov, care s-au sesizat din oficiu, fiind deschis un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclubului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.