15.3 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăSpecialPodurile Traian şi Garibaldi din Cluj, refăcute integral

Podurile Traian şi Garibaldi din Cluj, refăcute integral

Primăria Cluj-Napoca va reconstrui integral podurile Traian şi Garibaldi. Anunţul a fost făcut de primarul Emil Boc, după ce o expertiză tehnică, ce a fost dispusă de municipalitate, a recomandat această soluţie şi în contextul în care s-a prăbuşit o parte a trotuarului de pe Podul Traian.

”Cele două poduri vor avea, după reconstrucţie, fiecare câte patru benzi de circulaţie auto, câte două piste pentru biciclete şi trotuare”, a declarat primarul Clujului, Emil Boc. Cele mai mari probleme sunt, în prezent, la Podul Traian, construit în perioada 1937 – 1938. La începutul lunii august, o parte a trotuarului a căzut în râul Someşul Mic. ”Acest pod a trecut printr-un război mondial şi printr-o Revoluţie. Când au început să îl construiască, era rege Carol al II-lea. Apoi, Ardealul a fost cedat, iar ungurii lui Horthy l-au folosit şi ei. Apoi, pe aici a trecut şi Regele Mihai I, apoi au venit comuniştii, cu Gheorghiu-Dej şi cu Ceauşescu. Cred că au trecut peste el milioane de maşini. Oricum, podul nu era proiectat pentru circulaţia de azi”, spune Ionel Pandrea, unul dintre clujenii care s-a născut chiar în anul în care au început lucrările de construcţie la podul de peste râul Someş.

În cazul Podului Garibaldi, pilonii vor putea fi păstraţi, după ce vor fi consolidaţi. Acest pod a fost construit pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej, în anii 1960 – 1961. Autorităţile comuniste au luat decizia de a construi acest pod în contextul începerii lucrărilor de construcţie a cartierului Grigorescu. De la bun început, rolul acestui pod era să preia traficul rutier suplimentar generat de acest nou cartier. Importanţa acestui pod va creşte şi mai mult în contextul în care va fi construită o nouă centură de ocolire a Clujului, care va lega comuna Floreşti de oraşul Cluj-Napoca. Această nouă centură ar urma să preia o mare parte din traficul rutier de pe drumul european E 60 dintre Cluj-Napoca şi Floreşti, dar şi să asigure accesul uşor spre Autostrada Transilvania şi spre drumul european care uneşte oraşele Cluj-Napoca şi Zalău. Deja, primarii din Cluj-Napoca, Emil Boc, şi din Floreşti, Horea Şulea, şi-au exprimat susţinerea pentru ideea unei noi centuri de comunicare dintre cele comunităţi. Dacă Cluj-Napoca este cel mai mare oraş din România, după Bucureşti, Floreşti este cea mai mare comună din ţară, cu o populaţie care o depăşeşte pe cea a mai multor municipii. Astfel că traficul rutier dintre cele două comunităţi care ar urma să fie preluat de noul pod Garibaldi şi de noua centură a oraşului este unul cu adevărat considerabil.

LICITAŢIE

Când începe proiectarea

Licitaţia pentru proiectarea celor două poduri va începe, prin SEAP, în jurul datei de 15 septembrie. Lucrările de execuţie vor începe anul viitor, a mai spus primarul Emil Boc. El speră că aceste lucrări, dacă nu vor fi contestaţii la licitaţii, să fie finalizate până la finalul anului. Până la finalizarea lucrărilor de reconstrucţie, traficul rutier va fi deviat pe alte poduri peste Someş, cum ar fi Podul Horea sau Podul Napoca.

Cele mai citite

Klaus Iohannis vrea un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că este nevoie de un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO, pentru apărare, dar şi...

SUA declară că e „inacceptabil” ca Israelul să închidă două puncte pentru intrarea ajutorului umanitar în Gaza

Statele Unite(SUA) consideră "inacceptabilă" închiderea de către Israel a două puncte importante de intrare a ajutorului umanitar în Gaza, cele de la Rafah şi...

Klaus Iohannis vrea un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că este nevoie de un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO, pentru apărare, dar şi...
Ultima oră
Pe aceeași temă