15.8 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăSpecialPiloţii de la Câmpia Turzii nu s-au catapultat pentru a salva satul

Piloţii de la Câmpia Turzii nu s-au catapultat pentru a salva satul

Doi aşi ai zborului, pregătiţi de armata americană, şi-au pierdut viaţa. Cei doi au renunţat să se catapulteze de pe aparatul MIG 21 pentru a duce avionul în afara satului Călăraşi Gară.

Un avion MIG 21 Lancer s-a prăbuşit pe un ogor, la un kilometru distanţă de baza aeriană 71 din Câmpia Turzii. În acest accident, doi aşi ai zborului şi-au pierdut viaţa. Foarte probabil, spun surse militare, cei doi piloţi s-au sacrificat de bunăvoie, pentru a evita prăbuşirea avionului peste satul Călăraşi Gară, de aceea au amânat momentul catapultării.

Aparatul de zbor a căzut chiar lângă un grup de case, unde locuiesc cinci persoane. „Nimeni nu a auzit nimic. Vecina care stă în casa de lângă locul unde a căzut avionul spune că nu a auzit decât o bubuitură. Nu a văzut nimic, pentru că dormea”, a spus unul dintre săteni. Resturile calcinate ale avionului sunt risipite pe o rază de 200 de metri, la marginea unui lan de porumb.

În acest accident, doi aşi ai zborului şi-au pierdut viaţa. Este vorba de piloţii Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram. Ambii aveau 40 de ani, erau căsătoriţi şi aveau câte un copil. Colegii celor doi exclud posibilitatea ca accidentul să fi fost provocat de o eroare umană. „Erau printre cei mai experimentaţi piloţi. Aveau peste 1.300 de ore de zbor, dintre care 900 pe MIG 21 Lancer”, a spus unul dintre ofiţerii Bazei Aeriene 71 din Câmpia Turzii. Însă cauzele accidentului vor fi stabilite de către o comisie de anchetă care a fost numită de ministrul Apărării, Gabriel Oprea. Comisia este condusă de generalul Ştefan Dănilă. Zborurile cu aceste aeronave au fost întrerupte.

Al şaptelea MIG prăbuşit

Cei doi piloţi se aflau într-o misiune cu specific meteorologic. Ei cercetau condiţiile de zbor, înainte de un exerciţiu aviatic programat pentru joi, la care trebuiau să participe şi piloţi americani. „În loc să mergem cu colegii noştri să zburăm pe avioane americane, vom merge la înmormântare”, a spus, cu ochii în lacrimi, un alt ofiţer. În acest exerciţiu, piloţii români urmau să zboare deopotrivă pe avioane MIG 21 Lacer, F15 şi F16. Cei doi piloţi aveau deja o experienţă bogată pe avioane F15, F16 şi Saab Gripen.

MIG-ul 21 Lancer prăbuşit la Călăraşi este cel de-al şaptelea astfel de aparat de zbor din dotarea bazei aeriene din judeţul Cluj care este implicat într-un accident în ultimii 20 de ani. Accidentul are loc cu un an şi două luni înainte de încheierea ciclului de viaţă a avioanelor MIG 21 Lancer. Aparatele, de provenienţă sovietică, au fost construite în perioada 1958 – 1985, au fost modernizate în 1993 şi ar trebui înlocuite, pentru că resursa de zbor expiră până în 2012. Guvernul SUA urma să livreze gratuit României 24 de avioane, însă România trebuia să investească 1 – 1,5 miliarde de euro pentru modernizarea lor. Contractul a fost amânat pe motiv că Guvernul român nu dispune de banii necesari pentru modernizare. 

Cele mai citite

SUA declară că e „inacceptabil” ca Israelul să închidă două puncte pentru intrarea ajutorului umanitar în Gaza

Statele Unite(SUA) consideră "inacceptabilă" închiderea de către Israel a două puncte importante de intrare a ajutorului umanitar în Gaza, cele de la Rafah şi...

Vopseaua pentru exterior: reînnoiește aspectul pereților exteriori ai locuinței tale

Zugrăvirea exterioară a casei este un proiect îndelungat și complex, dar care, la final, oferă o mulțime de beneficii. Pentru obținerea rezultatelor dorite, trebuie...

Klaus Iohannis vrea un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că este nevoie de un angajament mult mai ferm pentru Flancul Estic al NATO, pentru apărare, dar şi...
Ultima oră
Pe aceeași temă