Această alianţă îi va permite grupului Renault-Nissan să câştige destul de mult în imagine şi să îşi consolideze brandul Infiniti în Europa, în timp ce Daimler-Benz va face economii considerabile în lupta de a implementa motorizări mai mici şi mai economice pentru a putea corespunde normelor de emisii de CO2 tot mai draconice.
Astfel, cele două companii vor coopera pentru dezvoltarea generaţiilor următoare de smart fortwo şi Renault Twingo, inclusiv viitoarele versiuni electrice, precum şi pentru un nou smart cu patru locuri care va folosi aceeaşi platformă ca următorul Renault Twingo.
Parteneriatul va include utilizarea pe scară largă a unor trenuri de rulare comune şi dezvoltarea în comun a unor vehicule de pasageri şi comerciale uşoare. Motoarele alianţei Renault-Nissan vor fi adaptate şi modificate în colaborare cu Mercedes-Benz pentru a fi folosite pentru următoarea sa generaţie de maşini premium compacte, la parametri specifici mărcii.
Brandul de lux Infiniti va folosi motoare pe benzină şi diesel venind din partea Daimler, cu oportunităţi viitoare de colaborare mai profundă. În schimb, Mercedes-Benz Vito va folosi un motor diesel şi transmisia din partea Renault-Nissan.
Colaborarea mai presupune şi schimb de tehnologii în domeniul vehiculelor comerciale uşoare, achiziţii comune precum şi un transfer de acţiuni în valoare de 3.1% din partea fiecărui partener. Ambele mărci vor avea grijă să-şi personalizeze atât maşinile cât şi motorizările folosite în comun, pentru a reflecta valorile proprii.
sursa: www.drive-test.ro