Cel mai popular automobil construit vreodată în Germania este, cu siguranță, Volkswagen Käfer – frecvent denumit “Broscuță”.
Mașina a fost produsă din 1938 până în 1978 pe teritoriul Germaniei. Ulterior, până în anul 2003, Käfer a mai fost produs în America Latină.
La început, mașina s-a numit, oficial, Type 1. Se spune că fabricarea ei a fost cerută chiar de Hitler, care ar fi impus câteva caracteristici: să poată transporta doi adulți și trei copii, să atingă 100 de kilometri la oră, să consume cel mult șapte litri de benzină la suta de kilometri și să coste cel mult 1000 de mărci.
Proiectul a fost condus de inginerul Ferdinand Porsche, care l-a dus la bun sfârșit.
Primul Käfer costa doar 900 de mărci – mai puțin decât o motocicletă. Mașina avea numai două uși, accesul pe bancheta din spate era greoi, astfel că, practic, în mașină încăpeau doar patru oameni.
Producția pe scară largă a acestei mașini ieftine era corelată și cu programul de construire de șosele, în Germania interbelică.
Käfer a avut succes imediat, circa 150.000 de cetățeni germani înscriindu-se s-o cumpere. Până în anul 1939 au fost asamblate însă doar 630 de exemplare, întrucât fabrica VW de la Wolfsburg a fost reprofilată pentru producția de război. Industria auto germană a primit ordin să furnizeze mașini blindate tip Kübelwagen.
După al doilea război mondial, producția lui Käfer a fost reluată, în mai multe versiuni, care au fost denumite 1200, 1300 sau 1500 – numărul indicând capacitatea cilindrică a motorului, cu variantele 1302 și 1303. În SUA, modelul a fost cunoscut sub numele VW Bug.
Ultimul automobil Käfer asamblat în Germania a ieșit pe poarta fabricii din Emden la data de 19 ianuarie 1978 – acum 38 de ani. În Mexic, producția a încetat în anul 2003.
Din 1938 până în 2003, s-au produs peste 21 de milioane de mașini Käfer. Acest model e socotit cel mai longeviv și cel mai răspândit din întreaga istorie a automobilului.
În gama actuală de modele ale producătorului VW, continuatorul “Broscuței” este modelul denumit New Beetle. El nu mai este însă asamblat pe platforma originală a lui Käfer, ci pe platforma VW Golf.