18.9 C
București
marți, 14 mai 2024
AcasăSpecialMitsubishi recunoaște că a manipulat testele de noxe

Mitsubishi recunoaște că a manipulat testele de noxe

Producătorul auto japonez Mitsubishi a recunoscut, miercuri, că a manipulat testele de noxem când a pus presiune asupra anvelopelor, în timpul testelor. Astfel, aproximativ 600.000 de mașini ar putea să aibă probleme, potrivit BBC.

Datele au fost descoperite în timpul unei investigaţii interne a companiei şi au fost raportate Ministerului Transporturilor de la Tokyo. Conform declaraţiei companiei, manipularea implică 625.000 de maşini, inclusiv cele furnizate producătorului auto nipon Nissan Motor. Problema a fost descoperită de Nissan şi cele două companii discută nivelul compensaţiilor, informează Agerpres.

Este prima dată câând un producător japonez de mașini dezvăluie că a manipulat testele, de la scandalul izbucnit anul trecut și care a avut în centru compania Volkswagen. Compania va ține o conferință de presă pe această temă, la Tokyo, la ora 17.00 (ora locală), la care va participa președintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa.

Ca urmare a anunțului, acțiunile la Mitsubishi au scăzut cu peste 15%. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA. 

Departamentul Justiţiei din SUA a cerut în ianuarie despăgubiri VW, de până la 46 miliarde de dolari, pentru încălcarea reglementărilor de mediu, iar compania germană se confruntă cu peste 50 de procese civile legate de depăşirea nivelului emisiilor. Săptămâna trecută, un juriu federal a stabilit pentru 21 aprilie termenul limită pentru ca VW să repare vehiculele afectate. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Cele mai citite

Terminalul din Berceni al liniei STB 97 a fost mutat

Terminalul din Berceni al liniei 97 a fost mutat în stația „Pasaj Mihai Bravu”, anunță Societatea de Transport București (STB). Începând de astăzi, 14.05.2024, terminalul...

Acuzații de corupție și abuz de putere

În mijlocul agitației din campania electorală din comuna Vernești, se întețește lupta pentru adevăr între cei care aspiră la putere și cei care...

Contraoferta lui Xi Jinping la Europa cu două viteze

Liderul chinez Xi Jinping a vizitat recent trei state europene: Serbia (care nu e membră a UE), Franța și Ungaria. Peste tot i s-a...
Ultima oră
Pe aceeași temă