Microsoft a lansat unprodus ce poate fi numit "calculatorul viitorului", avand forma unei masute de cafea, cu un ecran extraplat si "touchscreen".
Dupa mai bine de cinci ani de cercetare si munca intensa la proiectul denumit initial "Milan", compania Microsoft a facut public saptamana trecuta produsul final: un calculator cu dimensiunile si forma (la propriu!) a unei masute de cafea, cu "touchscreen" de 30 inch latime si 21 inaltime si care nu are nevoie de nici un fir pentru a se conecta la Internet datorita tehnologiei wireless inglobate. Telefoanele mobile, camerele web vireless si, evident, palyerul multimedia Microsoft Zune pot fi conectate cu usurinta la acest calculator, gratie unui dispozitiv bluetooth integrat. Aceasta tehnologie este extrem de benefica in cazul in care utilizatorul doreste sicronizarea unor aparate cu diverse aplicatii instalate pe dispozitivul "Milan", precum cele care se ocupa cu gestionarea mesajelor electronice, a imaginilor sau a melodiilor, in ultimul caz singurul compatibil pentru realizarea operatiunii fiind Windows Media Player. "Am inceput sa stergem liniile dintre lumea reala si virtuala prin finalizarea calculatorului-masuta Milan", a spus Pete Thompson, managerul general al diviziei care a lucrat la acest proiect. Inainte de a-l lansa pe piata libera, de unde oricine sa-l poata achizitiona, Microsoft a decis ca in urmatoarele luni numai firmele sa poata achizitiona produsul. Pretul de pornire pentru un singur astfel de computer este de 5.000 de dolari, putand atinge si 10.000 de dolari bucata, in functie de configuratie. Momentan, Microsoft nu a dezvaluit compo-nentele hardware intre care cumparatorii vor putea alege, insa au precizat ca sistemul de operare preinstalat este Windows Vista, pentru care s-a creat o tema speciala, care sa completeze designul futurist al "masutei".
Prima companie care si-a anuntat intentia de a achizitiona noul computer a fost T-Mobile America, care intentioneaza sa-si doteze centrele de relatii cu clientii si pe cele de vanzari cu aproximativ 1.200 de bucati, iar asta pana la jumatatea anului 2008. Oficialii companiei au declarat ca prin implementarea noilor dispozitive fac un nou pas in domeniul "self-service-ului", cu ajutorul "calculatoarelor masuta" clientii urmand a naviga pe Internet, a-si gestiona abonamentele sau chiar de a solicita activarea unora noi.
Microsoft se asteapta la comenzi care sa depaseasca cifra de 5.000 de bucati si spera ca produsul sa devina unul foarte popular. "Unul dintre scopurile Microsoft este ca Milan sa inlocuiasca treptat actualele televizoare cu plasma", a spus David Dauod, analist IDC.