15.7 C
București
joi, 2 mai 2024
AcasăSpecialEXCLUSIV Rl: Michael Manley, șeful Jeep, vorbește, în exclusivitate pentru România liberă...

EXCLUSIV Rl: Michael Manley, șeful Jeep, vorbește, în exclusivitate pentru România liberă despre prezentul și viitorul mărcii: Cu un Jeep EV, doar v-am duce în sălbăticie. Analizăm un baby-jeep

Jeep începe să aibă o prezență tot mai puternică în Europa și, inevitabil, în România. Renegade este un succes uriaș pentru marca americană, înaintea Salonului de la Paris au fost publicate primele imagini cu noul Jeep Compass, anul viitor vom putea admira o nouă generație Wrangler, iar în 2018 va fi lansat Jeep Grand Wagoneer.

Ipoteza unui „baby-Jeep“, un model mai mic decât Renegade, special pentru Europa, prinde contur, iar un Jeep „curentat“ este privit ca o evoluție naturală. Prin urmare, am avut destule subiecte fierbinți de discutat cu Mike Manley, Head of Jeep, la Mondialul Automobilului 2016.

În primul rând, felicitări pentru evoluția din ultimii ani. Este impresionantă. În acest moment gama Jeep este completă sau vă gândiți să introduceți noi modele?

Mike Manley: Până în 2019 ne propunem să ajungem la o cifră de vânzări de 2 milioane de vehicule la nivel mondial. Este target-ul nostru intern. La fina­lul acestei luni deja vom atinge cifra de 1 milion de modele comercializate la nivel mondial, iar la finele lui 2016 poate suntem la 1,4-1,5 milioane modele vândute. Până la 2 milioane, ne bazăm și pe succesul noului Jeep Compass, lansat în Brazilia acum câteva zile, vom mai avea noul Jeep pick-up, ce va fi introdus în curând, vom avea Jeep Grand Wagoneer – model care va debuta în 2018 și va fi poziționat peste Grand Cherokee – și analizăm serios posibilitatea lansării baby-Jeep, un model care va fi poziționat sub Renegade. Prin urmare, avem multă treabă.

Potențialul model de clasă mică va fi produs în Europa, în Italia?

M.M.: Totul este încă la stadiul de idee, vrem să vedem dacă un astfel de model își are sensul și locul în gama Jeep. Categoric, Europa va fi una dintre piețele importante pentru un astfel de model. În America, Renegade este cam cel mai mic model care poate fi acceptat de piață.

Analizăm serios posibilitatea unui astfel de model, segmentul B în Europa este foarte important, și am putea veni cu un SUV în această zonă. Asta în condițiile în care se poate observa o migrare a clientelei de la clasicul hatch de clasă mică spre SUV-uri sau crossovere din aceeași clasă.

ADN-ul Jeep este tracțiunea integrală; potențialul model de clasă mică va fi 4×4?

M.M.: Categoric, va trebui să fie un model 4×4.

Să revenim puțin la noul Jeep Compass. Este al doilea model Jeep care nu este lansat pe pământ american. Unde se poziționează el în gamă?

M.M.: Noul Compass stă între Renegade și Cherokee. Pe piața americană, încă avem Compass și Patriot, iar noul model le va înlocui pe amândouă. Va fi un model global, va fi produs în Brazi­lia, Mexic, China și India. Compass și Patriot sunt cele mai vechi modele din gama Jeep, noul Compass le va înlocui, dar pe undeva vrem să păstrăm rețeta celor două modele, cu Renegade și Compass, de această dată. Cu ani în urmă, când se lucra la noul Compass/Patriot, au fost duse cele două prototipuri și prezentate unui număr de subiecți. Jumătate au preferat Compass, cealaltă jumătate au ales Patriot, și așa s-a decis producerea ambelor variante. A fost o decizie înțeleaptă, ambele modele au mers bine, Compass s-a vândut mai bine în ­afara Americii, Patriot mai bine acasă. Acum, avem Renegade și aducem alături noul Compass.

În standul de aici putem admira și noul Grand Cherokee cu update-uri pentru 2017. Este mai rentabil să veniți cu up­date-uri în fiecare an decât să respectați rețeta clasică și să oferiți un facelift major la jumătatea vieții unui model?

M.M.: Când am preluat conducerea Jeep, m-am uitat în trecutul mărcii și am descoperit că, după lansarea unui model nou, acesta era practic uitat, iar pe parcursul ciclului de viață degradarea acestuia din punct de vedere al imaginii și vânzărilor era uriașă. Din 2009–2010-2011, am început să lucrăm la o stra­tegie care să ne permită operarea de intervenții la modelele noastre anual, fie că vorbim despre une­le mici sau mai mari. Și așa am reușit să creștem și să menținem interesul clienților la cote ridicate pentru modelele noastre. Anul acesta, la Grand Cherokee aducem o restilizare a părții frontale, mici tușe la interior și versiunea Trailhawk.

Vorbim despre un proces continuu de dezvoltare sau de elemente dezvoltate inițial, care sunt oferite, apoi, pe piață, la intervale atent alese?

M.M.: Unele elemente, evident, sunt dezvoltate inițial, dar o foar­te mare parte din ceea ce aducem nou este un răspuns al nostru la dinamica pieței.

Luați în calcul „electrificarea„ gamei Jeep?

M.M.: Evident, trebuie să facem acest pas. Este un pas inevitabil, se potrivește mărcii, avem în dezvoltare soluții plug-in hybrid, opțiunea pentru o punte-spate electrică… Sunt tehnologii pe care le avem în grup, avem experiență cu ele și trebuie să venim cu astfel de soluții pe piață până în 2020.

Electric, pentru Jeep, înseamnă plug-in hybrid sau hybrid? Un model EV poate fi luat în calcul? Ne putem imagina un Jeep electric?

M.M.: Va veni o vreme când acest lucru va fi posibil. În acest moment, nu. Și asta pentru că Jeep este o marcă ce te duce în sălbăticie, dar te aduce și înapoi acasă. Dacă am oferi acum un Jeep EV, doar v-am duce în sălbăticie, acasă… După cum știți, în off-road nu este nevoie să parcurgi mulți kilometri, dar implică enorm de mult condus.

În fiecare an, la festivalul Easter Jeep Safari, veniți cu niște concepte retro extrem de apetisante. Marea majoritate rămân doar studii de design. Exista șansa ca acestea să se regăsească în viitor sub formă de kit în oferta Mopar?

M.M.: Am făcut un prim pas, avem deja un kit pentru Wrangler de transformare în pick-up. În America este disponibil, dar în Europa nu știu dacă a fost omologat. Prin divizia Mopar adunăm feedback, bună parte din soluțiile alese pentru viitorul Jeep Wrangler pick-up vin tocmai de la ei. Unele dintre soluțiile tehnice prezentate pe concepte sunt disponibile în catalog.

Așadar, așteptăm de la Jeep noul Compass, o nouă generație Wrangler, un Wrangler pick-up din 2018, la finele lui 2018 va veni și Grand Wagoneer, model pe care Sergio Marchionne îl dorește un rival pentru Range Rover… și în viitor poate un baby-Jeep. 

Cele mai citite

Raiffeisen Bank încheie primele luni ale anului cu 390 milioane de lei profit

Raiffeisen Bank a raportat în T1 2024 un profit de aproape 390 milioane lei ca urmare a majorării cheltuielilor operaționale, creșterii costurilor cu personalul,...

Raiffeisen Bank încheie primele luni ale anului cu 390 milioane de lei profit

Raiffeisen Bank a raportat în T1 2024 un profit de aproape 390 milioane lei ca urmare a majorării cheltuielilor operaționale, creșterii costurilor cu personalul,...

Amenzi de 4,6 milioane de euro pentru 29 de retaileri. Plus: deconectarea și telemunca în UE

Comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit, a declarat, cu ocazia zilei de 1 mai, că telemunca şi deconectarea trebuie să...
Ultima oră
Pe aceeași temă