Handbalul a devenit sportul național al României cu ajutorul unei puternice campanii de marketing, a afirmat, miercuri, directorul de marketing al Federației Române de Handbal (FRH), Lorand Balint, citat de Agerpres.
Lorand Balint a vrut să demonstreze, astfel, importanța unei campanii de marketing de succes.
„Nu am fi putut atrage niciodată de la sponsori un buget de 10 milioane de euro, cât avem noi nevoie, așa că ne-am gândit cum putem atrage fonduri de la Guvern, prin numirea handbalului drept sport național. Am început astfel o campanie bazată pe sloganul ‘Handbalul, sport național’, a spus Balint, care, până în 2015, a fost directorul pe România al agenției de publicitate Leo Burnett.
Potrivit acestuia, România ar trebui să aibă cinci sporturi naționale.
„Gimnastica feminină ar trebui să fie sportul principal al României, apoi handbalul, scrima, canotajul, iar celelalte sporturi ar trebui să se bată pentru locul cinci”, a arătat Balint.
El a spus că încă de la începutul anului 2015, când a devenit șeful marketingului din Federația de Handbal, și-a propus să ridice handbalul la rangul de sport național.
„Nimeni nu ne-a declarat la modul oficial sport național, dar noi o spunem de atâta timp, încât nimeni nu mai neagă acest lucru. Am făcut asta cu ajutorul marketingului”, a subliniat oficialul Federației Române de Handbal.
Potrivit acestuia, dacă ai resurse limitate, soluția este să închei parteneriate cu cei care au forță financiară și aceleași interese ca tine.
„Multă lume se oferă să te ajute, dar și foarte mulți te încurcă, așa că trebuie să știi cum să îi triezi și să-i prioritizezi. În plus, la noi, totul merge rapid, vorbim și facem imediat”, a completat Balint.