Nici măcar unul din zece vehicule Volkswagen echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel nu a fost reparat în Marea Britanie, la un an de la izbucnirea scandalului emisiilor (Dieselgate), arată datele publicate de grupul german, transmite Daily Mail, citat de Agerpres.
În 18 septembrie 2015, Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 482.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.
Volkswagen a recunoscut că 1,2 milioane de vehicule afectate de această problemă se află în Marea Britanie, ceea ce reprezintă echivalentul a una din zece mașini cu motor diesel din această țară.
Sunt implicate brandurile VW, Audi, Skoda, Seat și vehiculele comerciale Volkswagen. Volkswagen a anunțat că procesul de aprobare a reparațiilor pentru vehiculele afectate este complex. Grupul german a trimis scrisori la peste 300.000 de clienți din Marea Britanie pentru efectuarea reparațiilor.
În iunie, Volkswagen a anunțat că va plăti 15,3 miliarde de dolari după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Până la zece miliarde de dolari vor merge la cei 475.000 de proprietari ai vehiculelor VW sau Audi echipate cu motoare diesel, care vor primi compensații între 5.100 și 10.000 de dolari.
Conform acordului, Volkswagen va plăti o taxă de 2,7 miliarde de dolari pentru atenuarea impactului asupra mediului al emisiilor poluante și încă două miliarde de dolari pentru a promova vehiculele cu 'zero emisii'.