27.2 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialIndustria de media şi divertisment, pe creştere în 2013, potrivit unui raport...

Industria de media şi divertisment, pe creştere în 2013, potrivit unui raport Ernst&Young

Pentru prima dată în ultimii cinci ani, se aşteaptă ca industria de media şi divertisment să înregistreze în 2013 o evoluţie mai bună, peste indicii bursieri, se arată în noul raport Ernst&Young: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.

Veniturile globale înregistrate şi EBITDA (indicator al performantelor financiare ale unei companii) în dolari americani au continuat să crească în mod constant pentru companiile din sectorul de media şi divertisment, în timp ce multe alte industrii continuă să se confrunte cu mari greutăţi în această perioadă economică dificilă.

Astfel, se estimează că industria de media şi divertisment va depăşi în 2013 principalii indici bursieri ai industriei. Conform calculelor realizate de Ernst&Young, e de aşteptat ca 10 segmente ale industriei să înregistreze o marjă de profit de 26% în 2013.

Citeşte şi: Piaţa de media şi divertisment din România va ajunge la 3,53 miliarde de dolari în 2017

”Companiile de media şi divertisment îşi menţin şi îşi dezvoltă afacerile, în primul rând, crescându-şi veniturile din digital şi reducându-şi treptat activităţile din media tradiţionale, în corelaţie cu cerinţele pieţei “, a declarat Elena Badea, Director de Marketing la Ernst&Young România.

În pieţele emergente, creşterile din publicitate, precum şi majorarea veniturilor şi a consumului media au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri, în timp ce, în cazul pieţelor mature, consumatorii au continuat să migreze către digital.

Conform clasamentului privind profitabilitatea generală a celor 10 segmente din industria de media şi divertisment pe parcursul celor cinci ani analizaţi în raport (2009-2013 – figura 2), operatorii de cablu au înregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmaţi de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactivă – 35%, televiziune prin satelit – 26%, jocuri electronice – 25%, conglomerate media – 23%, servicii de dezvoltare de conţinut şi informaţii – 19%, difuzare TV – 17%, producţie de film şi televiziune – 10% şi muzică – 10%.

În ceea ce priveşte estimările de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media şi divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani. Astfel, pe locul întâi trec operatorii de cablu – cu 41%, următoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu – cu 38%, media interactivă – cu 33%, jocurile electronice – cu 26%, televiziunea prin satelit – cu 25%; conglomeratele media – cu 25%, difuzarea TV – cu 19%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii – cu 19%, producţia de film şi televiziune – cu 12% şi muzica – cu 10%.

O privire retrospectivă asupra ratelor de creştere anuale pentru perioada 2009-2013 arată că, în termeni de EBITDA exprimat în dolari americani, media interactivă este segmentul cu cea mai rapidă creştere din sectorul de media şi divertisment cu o rată de 22%, urmat de jocurile electronice – cu 14%, producţia de film şi televiziune – cu 11%, reţelele de cablu – cu 10%, conglomeratele media – cu 9%; difuzarea TV – cu 9%, televiziunea prin satelit – cu 8%, operatorii de cablu – cu 6%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii – cu 2% şi muzică – cu 1%.

Raportul include şi o serie de informaţii specifice fiecăruia dintre cele 10 segmente din sectorul de media şi divertisment analizate, prezentând oportunităţile identificate, provocările şi perspectivele de creştere în viitor. Câteva dintre acestea ar fi:

– Companiile de media interactivă vor înregistra creşteri solide din dezvoltarea publicităţii online.

– Companiile de jocuri electronice înregistrează creşteri EBITDA (în dolari americani) datorită creşterii consumului pe platformele de jocuri sociale şi ocazionale (casual gaming).

– În pofida creşterilor de costuri, companiile de televiziune prin satelit înregistrează creşteri constante ca urmare a optimizării costurilor şi a creşterii veniturilor.

– Publicitarii vor continua să valorifice abilitatea emisiunilor de televiziune de a ajunge la o audienţă mai numeroasă, în ciuda dezvoltărilor înregistrate de platformele concurente.

– În 2012, veniturile globale din muzică au crescut pentru prima dată din 1999 încoace, datorită serviciilor digitale cu licenţă de furnizare de muzică şi a descărcărilor plătite de muzică.

– Companiile de print de ziare şi reviste vor continua să se confrunte cu provocări din cauza declinului veniturilor din publicitate şi scăderii numărului de abonamente plătite. Cu toate acestea, companiile care furnizează servicii de informaţii de business au raportat venituri şi marje de profit stabile.

Cele mai citite

Klaus Iohannis participă la reuniunea extraordinară a Consiliului European

Președintele României, Klaus Iohannis, va participa, în perioada 17-18 aprilie 2024, la reuniunea extraordinară a Consiliului European, care va avea loc la Bruxelles, Regatul...

În această săptămână aflăm finalistele Cupei României. Avancronica celor două partide

În această săptămână sunt programate cele două meciuri din semifinalele Cupei României. Pentru un loc în ultimul act al competiției Corvinul Hunedoara se va...

Vin ploile și scad temperaturile! Prognoza meteo pe regiuni, până pe 28 aprilie

Specialiștii de la Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) au emis prognoza de specialitate, valabilă până pe 28 aprilie 2024. Astfel, în perioada următoare, vremea...
Ultima oră
Pe aceeași temă